Två nya dofter






Länge länge länge har jag haft en favoritparfym som jag inte svikit. D&G Light Blue. En jag-vill-ha-mer-doft utan like. Men när tredje flaska sjöng på sista versen så kände jag att det var dags för mig att testa något nytt.

Nu har jag hittat inte mindre än två fina dofter. Den första är D´Squared´s Wood. Doften är svår att beskriva tycker jag. Lite vanilj och violig men ändå inte så feminim. En aning träig doft just som namnet antyder. Tydligen är tanken att den ska fungera för killar med. Och själva flaskan är så snygg med sin trätopp. Längtar till att få ställa den på handfatet i vårt nya badrum, hehe...

Sen så ramlade jag också på en ny parfymserie från D&G. Fem nya dofter inspirerade av tarotkort, se där! Alla dofter är unisex. Jag föll för nummer 1 som luktar så där oemotsåndligt gott så man bara vill ha mer. Ja, lite så som jag tycker att gamla favoriten Light Blue också var. Det visade sig att jag valt "Le Bateleur" - The magician. Joker som man är.

The Card: Indicates someone with an open heart; an incurable romantic who is intensely desired by others, aka the "seducer," say Dolce and Gabbana.

 

Jomenvisst va. Har tydligen köpt en riktig förförarhäxbrygd här. Så det är ju bra att jag har två ofter att välja på. Om jag tycker att det börjar bli jobbigt att vara så oemotståndig hela tiden får jag coola ner mig med sofistikerade Wood...



Kommentarer
Postat av: Sylla

Mmm, jag gillar verkligen din gamla vanliga, har varit sugen på den själv...och är nyfiken på de nya! Särskilt den magiska förstås, verkar mycket spännande. Kul! Unisex låter också lovande, killarnas doftar godare över lag tycker jag.

Tarotbeskrivningen av dig var ju inte helt fel den heller!

2009-09-17 @ 15:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0