Plottertapet




Fredag igen! Härligt. Har haft strömavbrott en timme och suttit och läst DN med tända ljus. I bostadsdelen visade dom en fin tapet som påminner mig om tiden då jag och min vän Bauta satt och pysslade vid våra sekretärer. Smått, lite plottrigt men väldigt hemtrevligt. Förresten är färgen på soffan väldigt fin. Jag vill i helgen ge mig ut på stan och leta fina sammetstyger till nya kuddfodral. Den här färgen fast något mörkare skulle bli fint tycker jag. Och kanske lite mörkrött...

Bilden och tapeten kommer från Intrade



Kommentarer
Postat av: Sylla

Å den tapeten har jag också spanat på! Sovrum kanske...

Och äkta duvblått, det är ju tjusigt! Fina kuddar det kommer bli!

2009-11-27 @ 11:35:54
Postat av: LillBarbro

Ja va roligt att du också sett den! Skulle vara fint i ert sovrum tror jag, jag röstar för. Undrar var manhitatr fina sammetstyger? Kanske är det Kalikå som gäller?

2009-11-27 @ 12:51:41
Postat av: BAUTA

Fina sammets tyger finns på Tygverket, på St Paulsgatan på söder. Finns många fina färger i bomullssammet (kör tjallarprao igen). Kalikå har bara stretchig velour vad jag minns...

kram

2009-11-27 @ 21:27:43
Postat av: LillBabbsan

ja det var vad jag tänkte kolla. Och ja, stretch på Kalikå ja... Du gör ett bra jobb som extraknäckar tjallare, men det här är ju ditt område. Jag drar dit i morrn.

2009-11-28 @ 00:30:50
Postat av: Sylla

Mycket snack om den där tygaffären! Mamma har också varit där, efter tips från originalbarbro som hört det av storbarbro...jag måste också dra dit!

2009-11-30 @ 08:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0