Flickan och Apan

Hej!

I morse kunde jag bara inte tro det när A:s mobil började larma. Kändes verkligen som att vi sovit högst tre timmar! Jag som brukade kalla mig morgonpigg får nu tänka om. Jag är otroligt seg på morgonkvisten. Det är så tyst och mörkt och ljuvligt under täcket.

Helgen har varit bra. I fredags var det Idol i Länna igen. Reza åkte! Damn it. Och i lördags var vi hemma hos Julie som närsomhelst ska föda, på middag. Julies mage var nästan overklig. Så liksom ...utåtpekande. Och satte man pekfingret mot magen så blev det en vit fläck i huden när kan tog bort det. Så spänd var magen. Vi åt smarrig gratäng och päron med smält After Eight. Härligt!

Efter det mötte jag upp A och hans vänner på Le Rouge-baren. Kändes som att det har varit ett sekelskifte sedan senast jag gick ut, speciellt såhär till ett ställa där folk är lite tjusiga och miljön likaså. Det var härligt. När de andra gick hem stannade jag och A kvar lite till och sedan testade vi Street som ligger här där vi bor, innan vi slutligen drog hem. Street var en rolig överraskning. Massa folk och rolig musik, dans och galej.

Söndagen bjöd på storhandling med A och MammaBarbro. Jag har alltid varit dålig på storhandling. Gillar liksom att glida runt i det stora varuhuset men när jag kommer till kassan är min vagn mest fylld med onödiga och inte alls så prisvärda saker. Fast med A går det lättare. En vuxenhandling utan like blev det med olika kötter, massa grönsaker, dubbeluppsättning musli. En full tank på JET på det och vi var redigaste paret i stan.

På eftermiddagen mötte jag upp Tjallarn och hennes mamma och gick och såg teater. Vems lilla mössa flyger som är en saga av Barbro Lindgren, och där min kära vän Malin är med. Stackars Malin som spelar stenkula var febrig och sjuk och kunde inte rulla lika mycker som vanligt men Vems lilla mössa flyger var så varm och fin och rolig iallafall. Den spelas en vecka till - skynda!

I morse hämtade jag min fina bild som jag fått av A på födelsedagen. Den har varit på inramning. Den blev så fin! Frågan är nu var den ska få sitta? Jag tycker den skulle passa fint över sängen, men samtidigt är det ju kul att ha den i vardagsrummet. Vi får se, som jag brukar säga...



Fina tavlan från A...



...Malin som stenkula...



... och Julie med den pampiga supergravidmagen


Bild från Vems Lilla Mössa Flyger lånad från Orionteatern





Kommentarer
Postat av: Anonym

Myshelg! Och fina grejer alla tre.

Apan har sannerligen kopplat greppet..

2009-11-23 @ 16:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0