Downs


Saker som känns nedriga just nu:

1. En parkeringsbot som jag trodde att vi inte förtjänade men som visade sig vara korrekt. Etteripettrar de där LappLisorna!

2. Att nätet går så sakta på jobbet att jag är tvungen att lyssna på radion. Visst, inget fel att lyssna på radio. Nedrigheten ligger i att den bara vill ratta in en kanal och det är Star FM. STAR FM är citat: den lokala Stockholmstationen som spelar de bästa låtarnamed de största artisterna från 70, 80 och 90-talen.

Man kan få för sig att dom menar på att dom spelar en fantasisk blanding av musik, finns ju hur mycket som helst att plocka med så många artister inom ett så stort tidsspann. Men icke. Varje dag får jag höra t.ex I cant dance Med Phil Collins (en av de absolut värsta låtarna från 70, 80 och 90-talen. Grease-låten är en annan daglig favorit på kanalen. Verkar mer som dom valt en enda låt dom kör om och om igen med samma stora artist flera ggr om dagen. Ge mig tillbaka mitt Spotify!

3. Mörkret och regnet. Hörde på tv igår att november endast bjudit på 4 soltimmar totalt. Hörde jag rätt? 4 timmar! Inte konstigt att jag skriver en nedrighetslista när man aldrig får se dagens ljus!




Kommentarer
Postat av: Sylla

4 timmar är ju vansinne...men det kan nog stämma. räknas idag som sol? lite ljust var det ett tag i a f.



star fm låter ju som radio city -91, fast då var ju låtarna färska hits. hehe, i can't dance...faktum är att jag har någon del i mig som gillar den...skäms lite.

2009-11-19 @ 18:27:54
Postat av: LillBarbro

I can´t dance frambringar Göran Knutsson-känningar. Kanske det av ren nostalgi som gör det för dig Syl? Men en som de spelar om och om igen och som jag gillar att höra om och om igen är Carrie med Europe. Vilken mäktig tryckare!

2009-11-19 @ 18:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0