Fredagsmys


Har spenderat kvällen i Länna. Hos MellanBarbro och hennes familj. Förr hängde jag var och varannan fredag hemma hos dom. På sistone har flyttar, renovering och kärlek minskat lite på mina fredagsturer till söderort. Men ikväll var jag där och det var precis lika mysigt som alltid.

Vad många kvällar jag suttit i den där soffan! Vi har framför allt följt Idol. Hejjat på Agnes, Sibel och Darin. Vi har också fått skrattkramp av att se Peppe Eng hastigt tvärsa över golvet i en jazzig och stressig quickstep i Let´s Dance. Vi har ätit koreanska pannkakor och krispiga avocadomackor.

Idag var det tacos och hela familjen Börjesson var på plats. Barnen, som livar upp sig lite innan läggdags,  bjöd på spontan nakendans och då hamnar man som gäst i ett svårt dilemma. Det är ju så roligt när båda barnen står och viftar på rumpan men samtidigt ska man inte skratta och uppmuntra. Knivigt.

Och så Idol då. Jag tröttnar aldrig. Idag var Reza´s Halo bäst. För mig får hon gärna sjunga på halvrisig engelska. Hon knäcker iallafall. Och Halo dessutom, inte lättaste låten.

Nu ska jag krypa till kojs. För i morrn är det nästan julafton för mig. Mattan från Lauritz finns nämligen äntligen att hämta ut på snabbköpet här runt hörnet. Jag är spänd...

Gonatters

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vad mysigt!! Och jag väntar med spänning på en mattrapport.

2009-11-16 @ 09:03:51
Postat av: LillBarbro

Åh Sylla, så glad att du är med mig här på bloggen, tack för det! Och just vad du frågar efter är vad jag just postat... Kram!

2009-11-16 @ 09:53:37
Postat av: Sylla

Du måste ha postat det när jag var härinne o kommenterade! Eller fattar jag fel nu...:-)

2009-11-16 @ 16:27:23
Postat av: Anonym

ja precis så var det :)

2009-11-16 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0