Mitt hem är min borg som är till salu




Allt gick så fort. I tisdags kom en mäklarbrutta hit för att göra en värdering. Hade inte tänkt att det skulle vara mer än så just nu. Men redan idag ligger min lägenhet till försäljning på nätet. Och jag känner det som att jag tagit med mitt älskade hem på ett obehagligt läkarbesök. Kan man svika en lägenhet?

Hur som helst. Jag körde hela homestagar-grejen rakt av. Pyntade med pioner och sommarblomster, köpte en sisodär 7 kilo gröna äpplen till en fräsch fruktskål som skulle få stå i köket och ge en frisk anda. 100 prylar var nedslängda i svarta plastsäckar och inproppade i källaren. Min gamla trotjänare Sekretären fick ryka ur min, ja hur säger man nu, välkomnande hall med ljuvliga trägolv i original, för att ge plats åt en trevlig sporadisk läshörna. Men visst, det ska erkännas att jag stått på barriären och hånat allt stagande man ser i alla inredningsprogram men nu var det jag som körde Lulu Carter i 180.

Det är med blandade känslor mitt hem går ut på nätet till försäljning. Mitt älskade fina hem, liksom. Som jag pyntat och pysslat så mycket med. Och som jag tycker är en av de mysigaste platserna på jorden. Shitvadhållerjagpåmed-tankarna snurrar i mitt huvud nattetid.

Men sedan tänker jag på mig och A ihop i en lägenhet i stan. Kanske i en sekelskiftes med balkong i söderläge. Kanske en funkis med ett kreativt rum. Kanske nåt helt annat. Nåt alldeles förträffligt som blir vårt tillsammans. Vägen dit kan bli lång och nedrig eller så blir den precis så kort och skön som jag hoppas. Det där vet vi inte riktigt än. Men som Tomas Ledin skulle sagt: Hur som helst, det blir nog bra.

När jag såg min försäljningsannons på nätet så gillade jag iallafall vad jag såg. Tänkte att där skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo. Och det får man väl ta som ett gott tecken tycker jag.

Nu kan jag inte skriva mer för nu ska jag och min nya kompis Lulu ta på oss uggsen och mjukisbyxorna och puffa till några orientaliska kuddar och tända några härliga exklusiva doftljus. Mors!



Ps. Jag får lov att dra mig ur det hela om det inte går som jag vill. Och det känns skönt.

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ja den är ju underbar, din lägenhet, men eftersom man (förhoppningsvis) alltid gillar sitt hem är det ju alltid jobbigt att sälja. Och eftersom den är så fin kommer försäljningen gå bra! bättre det än att bo i en lya man inte gillar, som dessutom är svårsåld för att den inte är någe mysig.

Jag citerar din pappa: "det vill gärna bli bra". Såklart att det kommer att gå bra! Och jag ser fram emot att hälsa på dig och A så småningom! Och tänk hur kul det blir att fixa i ordning en ny lägenhet!

2009-05-30 @ 00:30:10
Postat av: lillräven

HAHAHAHAHAH Lulu-Kinen är underbar!!! Ååå den där Lulu Carter, I love to hate. Tur att du inreder så mycket finare än hon, det ser underbart ut! Och jag är övertygad om att er nästa lya kommer bli minst lika mysig.

2009-05-30 @ 09:29:11
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: joaheimer.blogspot.com

Lägg ut länk till annons! Vill se hela resultatet av Lulu-kinen.

2009-05-30 @ 12:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0