Tv-grillen grillar lätt en enkel rätt



Läste just hos KlunkaMumsaPuffa att det prövats Tv-shopping för första gången. Jag drar mig till minnes mitt första minne av TV-shop. D.D Seven. Ett fläckborttagningsmedel som tog bort alla möjliga slags fläckar. JA, till och med jod! Jag och mina vänner satt och kollade igenom hela programmet flera gånger om för att kabel-tv för oss var något nytt och exotiskt.  Men exakt vad var Jod egentligen? undrade jag.. Föräldrarna till en tjej på gatan testade produkten. Dom slog till på "Men vänta! Beställer du nu så får du 2 till priset av 1!" Ingrid och Bengt var vad jag minns inte överförtjusta i sitt köp.

Och så var det Chrystal Earth. Små geléklumpar som man kunde färga i regnbågens alla färger och använda i stället för jord i sina blomkrukor. Vi kollade med skräckblandad förtjusning. Fult men härligt, liksom. Jag vill också minnas ett par damstrumpbyxor som inte gick att ta hål på. Man visade hur katter med sina klor klöste längs en kvinnas nylonbeklädda vad och ingenting syntes på strumpan. Var tog dom vägen? Kan dom tänkas ha dragits in, månne?

Själv har jag trots alla dessa gamla tveksamma erbjudanden från TV-Shop också fallit till föga en gång för inte alltför länge sedan. Det var PRO Active. Hudvårdserien som "används av hela Hollywood". Vanessa Williams med sin sammetshy berättade att hemligheten låg bakom denna serie. När självaste P Diddy bedyrade PRO Active´s storhet kunde jag bara inte hålla mig längre...

Och det ska erkännas att jag även testat den här träningsmanicken med elektroder som man ska fästa på musklerna och som gör att musklerna på reflex drar ihop sig. Kusligt men roligt. Köpte loss det av en kompis som fick hjärtklappning och svettattack , ja panik, då han första gången testade den. Den funkade faktiskt. Men med tiden insåg jag att vanlig träning ändå känns skonsammare.

Hoppas på en recension av Klunkamumsapuffas shampo så småning om.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, det är fantastiskt! Jag vågade knappt peta på dina elektroder. Och jag kan meddela att besvikelsen hos Ingrid o Bengt låg i att den inte tog bort päronfläcken på Bengts skjorta. De hade provat allt, men inte heller Didi7 funkade mot päron! Jag tänker på det varje gång jag äter ett slabbigt päron.

Jod, ja det finns ju i salt, som är mycket vitt...men det var ju alldeles brunt i deras lilla glasbunke! Iodine...

2009-01-13 @ 16:38:12
Postat av: Julie

Ja, DD7 funkade skiiiitbra på Jod. Men inget annat. Kul att de sålde på det hahaha! Alla utbrast "OJ, till och med JOD!!! Då MÅSTE det ju fungera på allt!".

2009-01-14 @ 12:26:08
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0