Semlan segrar


Ställde klockan för att gå och träna. Men jag kom av mig. Det är ju fettisdag! Då ska man ju snarare koncentrera sig på grädde och mandelmassa än på benmaskiner och medicinbollar. Träningen får vänta tills i morrn bitti. En promenad till jobbet i det vackra vintervädret kan jag dock kosta på mig.

Svängde förbi Ikea i helgen och inhandlade en sån där takspot med 4 lampor i som jag vill montera upp i min dunkla hall. Men det var ju lättare sagt än gjort. Kände det på mig någonstans men hade väl liksom valt att blunda för eventuellt krux.

Okej, för det första: Det ska monteras upp en rund basplatta i taket. Hade inte varit något problem om det inte vore för att jag har en sån där tjusig liten platå på lampplatsen i taket. Så som det ofta är i gamla hus. Denna lilla platå är aningens större än plattan jag ska montera och gör det därmed svårt att få snyggt.

Inte nog med det.
I lathunden visar man hur man ska sätta i de två elsladdarna i taket ihop med en kontakt i min nya lampa. Men i mitt tak hänger tre sladdar. Likadana. Ur samma gummihölster.

Problem nr 3 är en stor och tjock krok som verkar vara incementerad i mitten av platån. Som såklart också tar för stor plats.

Varför kan det inte bara flyta på?

Ja det här blev ju ett inlägg torrt som fnöske. Men vad är egentligen fnöske? Man hör ju visserligen på ordet hur frasigt torrt det är, men exakt vad består fnöske av?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0