She´s a maniac


Eller nja, det är att ta i. Speciellt såhär allra första dagen. Men idag började The Sporty Life för mig. Startade upp med att gå helt emot min naturliga instinkt att tacka nej när A frågade om jag ville ha quinoa-gröt till frukost. Ja tack sa min mun medan min mage skrek nej nej nej!

Sedan packade jag väskan för att gå och träna. När jag grävde i den hittade jag min mobil-laddare. Den har varit borta sedan oktober. Det säger endel om min träningsrutin den senaste tiden.

Nåväl, nu är det alltså nya tag så jag körde ett litet pass på SATS. Ja lite light. Eftersom jag måste komma igång. Och inte chocka kroppen. Eller bli avskräckt för träning dag 1. Eller någon annan liten anledning man kan komma på. Jag valde iallafall att efter lite motion och styrka en knapp timme unna mig en bastu-kvart. Oj så skönt det var! Helt ensam i bastun. Det är ju ingen som har tid att basta efter morgonträningen. Utom jag. Underbart! Ska bli min nya rutin. En bra morot när man hänger i någon svettig maskin med darriga biceps.

Målet för mig är inte en Laila Bagge-Booty. Eller jag skulle inte tackat nej till en sån stenhård liten historia men det är inte mitt mål. Mitt mål är att tänka på vad jag stoppar i mig och få lite ordning på konditionen. Träna min stackars värkande rygg och mina svaga axlar. Må lite bättre. Ta vara på den kropp man ska dras med ett tag framöver. Mitt grova sockerbegär är nu förpassat till endast helg. Än så länge känns det såklart bra. Men jag tror nog att det ska funka då jag inte ställer några enorma krav på mig själv. Och som motivation, varför inte slå ett öga på det här gamla klippet? Travolta får mina kinder att blossa...



Kommentarer
Postat av: Sylvia

Härligt! det är ganska kul när man kommer igång tycker jag. förutom boxningen då, som var nära-döden-upplevelse för mig. synd att vi har olika kort!

men du måste äta frukost efter passet! annars är det bara nedbrytning som händer i kroppen. svältläge och förtvining.

2009-02-17 @ 15:37:50
Postat av: Anonym

Ja men det e så svårt att träna på tom mage. Brukade göra så förr men det känns ju som att man ska svimma! Ska väl försöka med det igen....

2009-02-17 @ 16:04:24
Postat av: Anonym

Jag har läst att man kan äta lite innan, så man pallar med, men sen ta riktiga frukosten efter. Helst inom en timme va? Så kroppen inte stannar av emellan.

Jag skulle aldrig palla göra något överhuvudtaget om jag inte åt frukost...om jag inte går upp kl 04 för att åka till nåt tåg eller flyg.

2009-02-17 @ 17:18:38
Postat av: Lilla Räven

Duktig! HEJ laddare! Och: Jag har just ätit semla. IGEN. Går halvbra med min socker-detox. Men jag ska hoppa på tåget igen.

2009-02-17 @ 20:15:08
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0