Melodifestivalen


I lördagskväll var vi ett par vänner som sågs på middag hemma hos A. Mina älskade Cookisar skulle dagen till ära vara med i melodifestivalen och jag ursäktade mig efter middagen och sa att jag bara ville kolla in just deras uppträdande. Kände på mig att ingen i sällskapet var så särskilt intresserad av att se spektaklet i övrigt.

Det slutade med att vi alla satt och kollade hela festivalen igenom. Kakorna var som vanligt bedårande och grymt bra. Även om dom alltid (tillskillnad från många andra) upplevs allra bäst live. Och då menar jag live som i att stå i samma lokal och höra dem spela.

Nåväl. C blev lite oväntat helt  upprymd av Måns Zelmelöv. Kommentarer som "han verkar så trevlig" och "hur kan man känna så mycket sympati med en människa man aldrig träffat?" fälldes. Och det är ju bara att hålla med. Måns är en sång och en dansman. Sen fick en av Väsby-rockarna väldigt mycket uppmärksamhet av oss då han helt ogenerat stod och flashade nötterna genom vita trikåtights. Fick namnet Nöten med ens. Och Sussies lökar fick endel uppmärksamhet också, ska nämnas.

Men så var det det här med röstningen. Vi fattade ärligt talat inte vilka som gick vidare. Det verkade inte Amy och Nöten heller göra för båda stod lite stela kvar då jublet började. Jag var ju tvungen att slänga iväg lite röster på Kakorna, men shit vilken kassamjölkning som försigår!

Efter festivalen blev det lite hederlig Guitar Hero där C förvånade oss igen genom att ha koll på gitarren fast det var hans premiär. När han började freestyla med ackorden gick det dock åt pipan. Lillräven fick sin vanliga koncentrerade tv-spelsblick som jag känner så väl. Ibland är hon en riktigt nörd. In a good way förstås.

Kvällen avslutades på galet hårdrockshak där MellanBarbros mans band "Who Fighters" körde Foo Fighterslåtar. Oj vad det bökadespå det stället. Det var hårdrockssvall som skulle skakas och det var ettriga armbågar och hångelpar i varje hörn. Jag stod förundrad och iakktog det hela men kunde inte låta bli att dras med lite i röjet då gamla favvolåtar som "Give it away" och "Living on a prayer" spelades. Men när jag fick agera vägg för ett hånglande (och mycket lutande) par kunde jag inte låta bli att låta väggen ge vika så hångelparet tappade balansen och ramlade ner på golvet. Tji fick dom.





Kommentarer
Postat av: Sylvia

Ja nöten...kan man minst säga. Jag och mamma satt i chock.

C verkar vara en festlig prick, jag förstår att man blir sugen på att köra lite solon i guitar hero men som sagt det funkar ej!

Cokkies var fina som vanligt, det kändes lite som att det var några kompisar som stod där och sjöng. Hoppas de får lite cred trots att de inte gick vidare. Istället: tre snudd på identiska discodängor. Låt gå för måns, men amys låt var så kass! och sången lät skräp, tycker jag...

2009-02-16 @ 13:16:40
Postat av: Julie

Jag tycker verkligen du fick med essänsen av lördagskvällen. Det var extremt svårt att förstå sig på vem som gick vidare. Amy trodde ju faktiskt själv att hon gått vidare, det var alldeles tydligt det.

2009-02-16 @ 17:35:55
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Anonym

Ja, man såg hur hon liksom ryckte till och såg glad ut för en sekund, för att sedan börja applådera. Emligt! Även om jag inte röstade på henne...eller på nöten!

2009-02-16 @ 21:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0