Onsdag hos LillBarbro


Oj vad nära det var att jag köpte en kexchoklad idag. Men jag lät bli. Banan och smoothie istället. Annars startade jag upp morgonen med att scanna av butikerna runt Hötorget. Jag känner mig köpsugen. Men även där har jag sagt stopp till mig själv för tillfället. Nix väst på Gina Tricot. Nix blommig vårkjol på TopShop. Håll hårt i pengarna.

I helgen ska vi på bröllop. Syrianskt sådant med 600 gäster. Enligt flera källor är det kodex att man ger brudparet ett kuvert med pengar. Jag är därför lite nervös då vårt gäng kommer med En Upplevelse istället. Det ska tydligen vara ok:at med modern till brudgummen, att de närmsta vännerna ger något annat än pengar, men jag kan ändå inte få bilden ur huvudet där jag står och skäms utan slant. I och för sig kommer nog Upplevelsen också ligga i ett kuvert så man kanske kan mörka det där med pengarna...

Ikväll ska jag träffa Tjallarn, Bauta och Kusinen. Vi ska i stil med gamla rutiner äta Indiskt på en härlig sylta bakom Skrapan. Dom är härliga där. Det finns alltid plats för ett till sällskap, även då stället ser fullt ut. Personalen stuvar bara om lite bland gästerna. Ber att man ska tränga ihop sig vid ett annat bord. Och ja, alla lyder snällt. Det kan väl uppfattas som oförskämt men här blir det lite charmigt sådär. Maten är smarrig och väger upp det hela. Och personalen är glad.

Hörrni det är sol ute! Fint vinterväder. Kallt som sjutton, men fint!




Kommentarer
Postat av: Lilla Räven

Å gud. Nu vill jag äta både choklad och indiskt.

2009-02-18 @ 17:36:04
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

Alltså jag vet inte om det är min dator som inte uppdaterar sig, men idag är det ju fredag, vad hände igår...?

kram!

2009-02-20 @ 11:29:08
Postat av: LillBarbro

Å min finaste prenumerant! Igår kom jag inte på något att skriva om. Men nu! Fredagsrapport...

2009-02-20 @ 11:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0