Pepparkashuset 13D


Julpysslarn i mig har vaknat. Lite sent om sider. Förra året var jag så igång med julstöket. Och det ser nu ut att dra åt samma håll i år.

När jag kom hem igår hade A köpt en pepparkaksdeg till mig. Så igårkväll bakade jag stommen till ett pepparkakshus. I morse glaserades det. Och limmades med sockerlim. (Den biten hatar jag, att diska bort det stelnade sockret ur stekpannan ikväll ser jag INTE fram emot) Men vad kul det var! Särskilt den här garneringsbiten är ju hur skoj som helst. Jag höll nästan på att glömma att gå till jobbet för att jag satt och gjorde istappar på taket.



Dom små bitarna på bilden skulle blivit skorsten och trapp, men i stressen vid sockerklistringsmomentet glömde jag bort dom. Och det är inte lätt att limma ihop bygget! Stommarna visade sig inte vara helt raka. Så det blev till att skarva med mer sockerlim och sedan lite maskerande glasyr. Men det är nog ganska friskt med drag inne i mitt bygge.



Självklart fick det bli hus nr 13 D. Det är ju där vi bor! Nu får vi se vad mer jag kan tänkas pyssla med innan jul Flera små hjärnprojekt just nu som vill bli verklighet. Precis som vanligt typ 2 veckor innan jul. Varför kommer inte inspirationen i början av November?


Kommentarer
Postat av: Kollegan

Ruskigt tjusigt hus, är impad,igen! Mitt som jag har hemma är ett köpehus, inte alls lika flådigt.



Ett ettrigt tips så här i efterhand är att det funkar kanon att fixa skeva kanter med fina sidan på rivjärnet.

I morn e de Golden:-)!

2009-12-10 @ 22:43:02
Postat av: Marie

Sååå fint hus! Ettriga tipset var ju oxå bra :-)

Kram!

2009-12-10 @ 22:55:22
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: LillBabbsan

Vilket bra tips! Nu ska jag bara minnas det till nästa gång... Oxh som du sa Ulla, härligrt när dte luktar pepparkaka hemma.

2009-12-11 @ 08:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0