Nu börjar det


Ok nu börjar stressen faktiskt smyga sig på. Det är 10 dagar kvar till julafton. Det är 5 dagar kvar till "Lilla Julafton" med A:s familj. En enda julklapp inhandlad. (kusinen, det e din det!) Och fram tills dess heldagars jobb till 19 på kvällen. Så det är bra att en del av min julplan involverar en hel del hemmapyssel... (och det är bara att hålla tummarna att det pysslet går vägen...)

Hemma finns även pysslet att sy gardiner. Och kanske framför allt att sätta upp den fem meter långa gardinstången i taket. Det är nämligen lättare sagt än gjort. Igår stod jag på en stege och balanserade i ena hörnet, i det andra hörnet stod A på tå soffkanten. Med långt stäckta händer höll vi gardinstången så stilla vi kunde för att med en blyetspenna sedan så noggrant vi förmådde rita en liten cirkel där det sedan skulle borras i taket. Åtta sådana cirklar var det meningen att vi skulle få dit. Det slutade med 2 som inte hamnade rätt. Man behöver vara tre konstaterade A. Och dessutom behövs en till stege. Kommer vi någonsin få gardiner? Vi gick och handlade hämtmat i stället.

Nu är jag rädd att det inte blir så mycket mer än att fixa inför julen på ett tag. Med skräckblandad förtjusning sätter jag nu igång.




Kommentarer
Postat av: Sylla

hu, många svåra moment i gardinprojektet! Vi har en stege, om ni vill låna...och en lång person som gillar meck. och som inte sett er lägenhet förresten, kanske kan man kombinera detta...

ja klappinköpen ligger man efter med. mest på grund av beslutsångest från min sida, två inköpsvändor som inte burit frukt hittills. hemmapyssel är ju toppen, lär bli finfina julklappar till svärfamiljen!

2009-12-14 @ 14:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0