God Jul!


Det blir inte mycket till inlägg i julruschen. Men vi har fina dagar. Tog ledigt i onsdags för att hinna pyssla klart med allt inför julen och för att komma i rätt stämning. Det här året har det varit ganska mycket hemgjort för min del. Bland annat har jag ritat tavlor av mina små systerbarn som dom fått i julklapp. Tror att dom klapparna uppskattades allra mest av föräldrarna, även fast Agnes ögon lyste när hon öppnade sitt paket, lilla finingen.

Julafton var fin hemma hos MellanBarbro med familj vars hus ligger så fint inbonat över grantoppar i snön. Dom hade ordnat väldigt fint. Men framåt niotiden var alla på detta julfir ganska slutkörda så då hakade jag (även fast jag också var ganska trött, vad är det med julen och tröttheten??) på till A:s familj och firade lite vuxenjulafton. Vi nöjde oss inte där heller utan drog sedan även och firade jul med några vänner till A som bor i närheten. Jag kände mig nästan som tomten själv som jag kajkade runt.



Idag har vi haft våra familjer här på middag. Det var så skoj! Vi var 14 personer som fick samsas om utrymme och jag hade nog inte vågat hoppas på att det skulle gå så bra. Och så fick jag tilfälle prova vår fina julklapp Kitchen Aid som äntligen fick packas upp. Å den e så fin och redig! Passade på att baka en Leila-chokladkaka som blev smaskens men som det räckte med tre tuggor av för att den var stabbigare än stabbigast, den där. Jag och A var sedan duktiga och tog itu med monsterdisken som uppstått. (Å vad vi hoppas få in en liten liten diskmaskin någonstans i vårt kök när vi renoverar.)

I morrn ska vi ut på julrean och byta A:s julklappar han fick av mig. Han har långa armar min karl. Och jag fick en weekend till Warsawa av A! Och en fin skrivborslampa som ser ut som en torkhuv från 50-talet. Det ska bli underbart att resa bort igen. Möta våren i Warsawa - spännande!

Missade att fota alla tavlorna men här är två av dom:






Kommentarer
Postat av: Sylla

Vad fina de blev!

Och vilken fantastisk julklapp du fick! Härligt.

2009-12-27 @ 14:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0