30års fest med tvist


I lördags var vi bjudna på en 30årsfest hos en vän till A som heter Carro. Det var minsann ingen vanlig skiva det, nej nej. Denna fest innehöll drama! Det började i godan ro med lite mingel med drinkar och popcorn.



En söt liten tvååring vid namn Leo fanns också på plats. Fast plötsligt gjorde han inte det längre. Hans mamma gick runt och frågade folk om vi hade sett honom utan resultat.

Vår vän C hade skojarskjortan på så när Mamman frågade honom om han sett Leo så svarade han rappt "Ja han gick åt det hållet, var nån kille i en glassbil..." "Åh men lägg av!" avbröt Mamman och sprang vidare. "Oj det där var nog lite magstarkt för en orolig mamma" tänkte jag, och så kände även C i efterhand. Men lite roligt skulle det allt varit om Leo hade dykt upp igen. Vilket han inte gjorde. Istället hände detta:



Födelsedagsbarnet dök till musiken från Borta med vinden upp i ett fönster på övervåningen. Där öppnade hon ett brev som just kommit. När hon såg dess innehöll blev hon förskräckt och släppte ut allt genom fönstret.



Flygblad! Som berättade att Leo var kidnappad. (Här kunde C andas ut) Nu satte en stor jakt igång. Alla gäster beordrades ge sig av till flygplatsen.



Och plötsligt var jag flygvärdinna på Pirat-terroristerna Airlines! Ett jobb som för min del mest handlade om att dela ut förfriskningar och samla in skräp. Och så en säkerhetsgenomgång förstås.



Här ser ni "planet" styra sin kos mot Kanada.



När vi landat blev vi stoppade av en avspärrning. Här stod en polis och letade misstänkta bomber. Efter ett tag släppte hon dock igenom oss och följde med oss mot vårt mål.



Men man går aldrig säker förstås. Plötsligt kapades planet!



Av en kapare som var sådär farligt snygg, ni vet. Och väldigt scary....



Han försökte ta kol på vårt födelsedagsbarn!



Men se den gubben gick inte för snart var hon på benen igen och då berättade hon att den så kallade Botkyrkahjälten som hade varit med oss via sms och mobil under resan nu hade sms:at och sa att han hade läget under kontroll. Allt vi behövde göra var att gemensamt ropa på honom. Så ropen skallade över nejden:

"BOOOOTKYRKAHJÄLTEEEEEEEN!!!!"

En bil kom glidandes, och ut steg Botkyrkahjälten med Leo i famnen!



Piff puff paff! Dogge! Såklart.



Så fort överlämningen var klar var Dogge redo att fotas med alla glada gäster.



Det kändes lite skumt men självklart ville vi också ha en bild med vår hjälte som var inhyrd just för bara detta. Han stannade och tjabbade med gästerna lite och drog sedan vidare till andra liknande äventyr. Så det kan gå va!

Snipp snapp snut slut.








Kommentarer
Postat av: Sylvia

Åååå! Vilken dröm! Önskar jag hade varit med. För att se snyggparet med flygvärdinnan och kaparen förstås, men kanske mest för dogge... Såg du honom i hjälp jag är med i en japansk tv-show? Underbart. Han sumobrottades mot Anna Book, det var lite emligt om henne men väldigt kul. Han gick in stenhårt.

2009-09-01 @ 08:50:49
Postat av: Julie

AHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Det här var det sjukaste jag hört?! OBS: C tar väl aldrig av sig skojarskjortan?

2009-09-01 @ 13:24:10
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Julie

OBS2: Det var inte ett dugg synd om Anna "crybaby" Book i Hjälp! Jag är med i en japansk tv-show. Det var synd om Dogge --> Döm själva: ochhumor/hjalpjagarmedienjapansktvshow?videoId=1.992923" rel="nofollow">http://tv4play.se/nojeochhumor/hjalpjagarmedienjapansktvshow?videoId=1.992923



2009-09-01 @ 13:26:24
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Julie

Konstigt, länken verkar inte funka... men gå in på http://tv4play.se och sök på: Book Dogge så får ni upp den direkt "Anna Book skadad" heter den...

2009-09-01 @ 13:28:17
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

nej jag vet, hehe, men det kändes så taskigt att bara garva... sen mosade hon väl sandra dahlberg när hon hade nackkragen på? det var också kul. du som kan det här med tv4 (Julie alltså), kan man se alla program på tv4play?

2009-09-01 @ 15:43:14
Postat av: Julie

Ja, dåligt av mig vore det annars, jobbade där i 11 mån fram till i fredags (abstinensbesvär!).



TV4 Play innehåller just nu kortare klipp från programmen, de kan man fortfarande se. Men hela programmen kan man bara se i en vecka, som en repristjänst. Ibland bjuckar de på lite mer, som i somras. Och i framtiden får vi se var TV4 Play tar vägen...



OBS! Jag garvar inte åt Anna Book, jag blir bara superarg på henne för att hon tror att Dogge gjorde det med flit! Och hon gråter ju ungefär 80% av tiden i tv. Resten av tiden pratar honom att hon varit med i Let's dance och hade en schlagerhit en gång i tiden. Å bu, jag är en dålig människa, men det provocerar mig.

2009-09-02 @ 09:19:38
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

Tack för infon!



Jag garvar, usch jag är en ännu sämre människa...

2009-09-02 @ 12:02:13
Postat av: Sylvia

jag trodde man skulle få se en bild på din räkosttoast här...vilken nostalgitripp.

2009-09-05 @ 10:35:40
Postat av: Anonym

ja det kunde man ju trott, men det var en så slö fredagskväll att jag inte ens orkade blogga... minns du mackan Syl?

2009-09-07 @ 18:09:41
Postat av: Syl

Självklart!!! Vi gjorde dem en hel sommar tror jag, och fyra stycken kunde man klämma. Till te i era blåmönstrade koppar, med ett gäng sockerbitar... jag minns det också som väldigt gott!

2009-09-08 @ 08:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0