TempuraSöndag

Vi har en ny grej, jag och A. Varje söndag e det storkok. Igår gjorde vi sushi och tempurafriterade räkor och grönsaker. Blev sjukt gott! Och sjukt mycket.



Först var det sushiriset. Efter kokning ska det blandas med en särskild vinäger och viftas (!) svalt



Vi hade en massa smaskiga ingridienser



A var en hejare på att rulla perfekt packade sushirullar



Jag sattes på att skära. Kniven ska vattendoppas mellan varje skuren bit



Här ser vi den första räkan hoppa ner i tempurafriteringen. Ett festligt och spännande inslag i matlagningen



När vi var klara hade vi mat för ett helt kompani. På silverfatet har vi tempuragrejerna. Mina favoriter var sparrisen. På sushifatet blev allihop väldigt smaskiga. Trodde inte man kunde göra god sushi hemma men det gick.



Så här många sushibitar fick vi förstås inte i oss så idag har vi matlådor. Men nu vet vi vad vi ska göra om vi har fest någon gång snart. Och det mina vänner, kanske vi har...






Kommentarer
Postat av: Sylvia

Trevligt med fest! Och vilken fin sushi ni svängde ihop. Jag blir ändå mest sugen på sparrisen, det är så otroligt gott! (och jag är ju ingen sushifantast, men det ser väldigt gott ut) Friterad sparris låter härligt.

2009-04-14 @ 13:06:19
Postat av: Kollegan

My God, det ser helt fantastiskt ut! Riktigt surt att vi precis fått i oss middagen när du bjöd in till orgie i sushi:-(

Jaaaaaaaaaaa va roligt med fest:-) När var hur?

2009-04-14 @ 21:03:43
Postat av: Anonym

Ojojoj!! Vilken produktion! Det ser alldeles ljuvligt ut! Har ju alltid tyckt att ni är ett grymt team, men det här tog ju priset i lyckat teamwork!

2009-04-14 @ 21:58:34
Postat av: Marie

..fast du! Det var inte lätt att se den första räkan hoppa ner i tempurafriteringen.. Haha..

2009-04-14 @ 22:00:38
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Lilla Räven

Ja jusses!! Ser ju helt fantastiskt ut! Mmmm vad sugen jag blev på sushi nu. Fest? Hörde jag sushifest?

2009-04-14 @ 23:15:45
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0