Vampar, vampyrer & rostade kastanjer


Vi rostade kastanjer en kväll. Visste inte riktigt hur varm ugnen skulle vara. Jag googlade. I receptet jag hittade lärde jag mig att en rostad kastanj blir kulinariskt ointressant om man inte får bort det lilla luddiga skiktet under skalet. Kulinariskt ointressant, minsann. Förnämligt och en smula överambitöst uttryckt tycker jag, om en simpel kastanj. Personen som ligger bakom denna formulering  uttalar med all säkerhet ordet "intressant"  intressangt.

De rostade kastanjerna blev i vilket fall mycket intressangta och kan närmast beskrivas som en kulinarisk fröjd. Tricket var havssalt och smör. Avnjöts framför Vampyrserien True Blood som jag faktiskt tyckte var lite halvfånig. Mycket struttande i hotpants och mini t-shirts lite syndigt blandat med blodiga vampyrtänder. Sicket publikfrieri. Kan dock tänka mig att se nästa avsnitt ändå. Undrar ju trots allt hur det går för "Sookie(?)" där på farstubron med Vampyr-Bills oförskämda vampyrkompisar.

Kommentarer
Postat av: Sue Ellen

haha, intressangt inlägg. Kanske ska kolla in den där vampyrserien, men jag brukar ju va lite blasé när det kommer till vampyrer. Just vampyrer. För annars älskar jag ju övernaturliga grejer. Det vet du ju.

2008-11-06 @ 11:22:28
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Ja det vet jag. Men frågan är om du skulle gilla den här. Vampyrerna är fåniga. Och så ska det vara sexigt och då blir det ännu fånigare. Men lite spännande e det. Fast jag e inte riktigt förstående till hypen.

2008-11-06 @ 11:45:01
URL: http://lillbarbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0