Sängproblem



Nu brinner det runt knuten, eller hur är det man brukar säga? Min säng har helt enkelt brakat ihop. Och att sova med sängbädden direkt på golvet känns för mycket tonårsfason för att jag ska stå ut. Så jag kollade in på ikea.se. (Nåt annat alternativ är ekonomiskt ohållbart)

Tänkte att jag ska vara ekonomisk och bara köpa själva botten och ny bäddmadrass. Fastnade för "Malm". Enkel, stilren och stadig. Visserligen har Banana varnat för vassa kanter och blåmärken, men jag väljer att blunda för detta. Malm är outstanding i Ikeas sortiment.

Ville ha en vit Malm i storlek 120 cm. Men det var lättare sagt än gjort. Ringde desperat upp Ikeas kundservice och fick veta att måttet 120 cm är på väg att utgå! Nu blev jag allvarligt stressad. Vit Malm i den storleken kunde jag bara glömma. Det enda som finns inne är en rödbrun. Den är ful i sån där kontorsfärg. Rödbrun liksom.

Nu får det lov att bli en Malm med ekfanér. Jag tycker den är fin. Jag får dock vänta på den i ett par veckor.  Har en idé om hur jag ska betsa den så den blir sådär skönt gråblek som en gammal veranda. Vi får se hur det går. Men hurra i vilket fall, för att jag äntligen skaffar mig en stadig sänbotten!


PS. Jag vet att nivån på det här inlägget är under all kritik. Men det hjärtat är fullt av talar munnen.

Kommentarer
Postat av: Ana

Den funkar även i ek tycker jag

2008-11-14 @ 11:24:05
Postat av: Ana

Men som sagt, se upp i kurvorna. No sudden moves i närheten av sängen. Tompa har också han fått känna på de sylvassa hörnen...

2008-11-14 @ 11:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0