Lyxfasoner



Den här veckan har varit tuff. Solen har ju inte tittar fram över huvudtaget. Det är ständigt mörker. Tycker att det där med vintertid är något som borde avskaffas. Som chefen sa: Den där timmen då det är ljusare på morgonen är det bara vissa som har glädje av, de andra sover. Klockan 16 däremot är alla vakna. Så sant så sant.

Mörker, regn och pissväder i största allmänhet har gjort att dagen på jobbet stått still. Men det finns inget ont som inte har något gott i sig. Jag kunde gå hem klockan 16. Jag känner mig dödslyxig. Har flera timmar att göra ingenting i hemmamiljö. Klockan Åtta kommer det gäster på middag. Men tills dess är det långt. Nu ska jag lägga mig på sängen och slökolla tv en timme.

Har handlat hem den där underbart goda blåbärsglöggen som fördrink ikväll. Känns som att inget annat hade kunnat passa bättre. Sedan blir det min specialare (eller Ullas som jag snott) Veggolasagne.




Denna ska avnjutas lite senare...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0