Lattepar på Kungsholmen



Igår var en skön söndag. Snön hade lagt sig över hela stan och vi var nog mest sugna på att stanna inne. Men så ringde MellanBarbro och frågade om vi kunde ha hand om MiniBarbro ett par timmar. Sagt och gjort. MiniBarbro levererades till Kungsholmen. Fullt påpälsad och nedbäddad i vagnen låg hon och tittade på mig och A med sina stora ögon där vi stod i snöyran, redo för en söndagspromenad runt Västermalmsgallerian.

"Ska vi köpa latte?" undrade A som har riktigt svårt för Baristor och dess finsmakare. Jag å andra sidan har ju istället svårt för Kungsholmsparen, av anledningar jag skrivit om tidigare. Vi beslöt oss för att strida mot våra värsta farhågor. Jag och MiniBarbro väntade utanför medan A kilade in på första Baristahak vi hittade. Kom sedan ut med två rykande Latte i pappersmugg. Sedan tog vi en långpromenad på Kungsholmen. Måste erkänna att jag såklart tyckte det hela var ganska trevligt ändå. Tror att A också var ok med situationen, dock var han lite skraj för att möta någon polare med lattemugg och barnvagn i högsta hugg.

Sedan gick vi hem till A och käkade mango som MiniBarbro valt ut på Hemköp. När MiniBarbro började bli lite ledsen och ängsligt ropa efter Mamma så tog a fram "Bajsboken". Ett lyckat tilltag. MiniBarbro låg tyst och storögd och tog in all bajs-info som serverades.

När MiniBarbro hämtats igen lagade vi ugnsbakade grönsaker och biff à la Lindström. Det blev så underbart gott. Och om det inte vore för att jag är så tankspridd så hade jag haft den måltiden i min lunchlåda. Men nu glömde jag den i A.s kylskåp. Något som känns så surt att jag inte orkar tänka på det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0