Het matlagning på Kungsholmen

Vi lagade kycklingsoppa härom kvällen då jag plötsligt upplevde en intensiv hetta.


"Du brinner!!!!"
skrek A


Förskräckt började jag flaxa runt i köket. A rände efter och slog på mig.


"Vänta du brinner här med!!!"
  hojtade han och började slå på min axel.
Efter bara ett par sekunder var faran över. Men shit vad mycket det brann!


Så här mycket brann det på mig. Observera att det även brann i min armhåla.

Efteråt infann sig en känsla som närmast kan beskrivas som en blandning av lättnad och morskhet. Jag vågade mig på ett tufft hårdrockstecken. Och var hemskans glad att jag hade ett linne under.

Utifall att någon hade svårt att uppfatta exakt hur mycket flammor som härjade på min lekamen  på bild 1 finns här en tydligare bild av hur otroligt mycket det brann.

Förmodligen finns jag som Woodoo-docka någonstans i stan. Jag vet vart mina misstankar går...


Kommentarer
Postat av: carola

Shiiit....kunde gått illa ju,,,farligt. puuuuuuuuuussss

2008-11-06 @ 12:55:24
Postat av: sedir

haha men herregud. det låter helt sjukt. hur kunde kläderna fatta eld bara så där?

2008-11-06 @ 13:13:25
URL: http://www.sedir.se
Postat av: LillBarbro

gasspis... kastrullen stod lite snett. Men jag hade ju en räddare där, annars Carol, kunde det gått illa som sagt.

2008-11-06 @ 13:17:06
URL: http://lillbarbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0