Flirt på tunnelbanan

Det började med en "skämtsam ringsignal".

Mannen och Tjejen bredvid mig brast ut i skratt båda två och fann med ens varandra. Samtalet började lite trevande men rätt var det var stod Tjejen upp i båset och visade hur hon brukade låtsas åka snowboard när tunnelbanan svängde, och därmed öva balansen. (Jag var tydligen inte själv om det) medan Mannen presenterade sin idé om att alltid ha musik i tunnelbanans högtalare så att resan skulle vara trevligare. (Hmm...)

Ämnet kreativitet kom upp och Tjejen berättade att hon både målar, skriver och lär sig sjunga. Det diggade Mannen som var konsertpianist. Han ville gärna träffas igen (och visa hur man kunde gå utanför ramarna med pianotangenterna). Tjejen lovade att komma förbi cafeét där han brukade hålla till. Och det lät faktiskt som att hon menade vad hon sa. Så kan det alltså gå till. Jag som för en stund trodde att jag kollade på ett risigt avsnitt av Vita Lögner. Fast i verkligheten blev det rätt sweet.

Kommentarer
Postat av: Julie

Jag gör också så! Men jag har alltid tänkt att jag surfar. En liten rest från när min dröm var att bli Keanu Reeves flickvän i den där gamla surffilmen ni vet.

2008-11-05 @ 21:23:29
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Kerstin

Åh, sött. Skönt att sånna saker kan händ in real life...

2008-11-06 @ 08:48:29
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0