En ganska så torr matlagerska

Om man ser mitt kök kan man eventuellt få för sig att jag är en hejare i köket. Jag har ett relativt stort kök med blommiga tapeter, pinnstolar och ett rejält matbord med plats för  hyffsat många gäster. Lillrävens present från Nicaragua hänger prydligt på min turkosa handdukskrok. Det är ett lite överambitiöst förkläde i vit spets. Roligt och härligt är det förstås.

Jag tror egentligen att jag har kvaliteér vad det gäller matlagning. Det är bara det att jag alltid är så lat när jag kommer hem från jobbet att jag kör på säkra kort. Om jag ens orkar det. Annars blir det mackor.


Här är LillBarbros paradrätter Top 5


1. Carbonara (en gammal favorit som jag nu i veckan kände att jag gjort en gång för mycket)

2. Veggolasagne ( snott från Kollegan som också nöter på denna rätt)

3. Korv & Stroganoff (klassiker...)

4. Koreanska pannkakor (snott från MellanBarbro, en mkt imponerande, snygg och smaskig historia)

5. Köttfärssås och spaggetti (blir det kanske ikväll)

Bubblare: Risotto, den e bra.

Tråkmåns! Visst, dessa rätter är fina, men de räcker ju inte ens för en hel vecka. När jag var nyinflyttad köpte jag en bunt av kokböcker på bokrean, men ofta kofta jag gör nåt nytt ur dom. Det är risotton. Och det är dinkelbrödet. Ambitionen är dock en annan. Jag tror fortfarande att jag kan bli mästerkocken med vänner över på middagar var och varannan kväll. Som Bauta och Ludvig. Suck....

Kommentarer
Postat av: Julie

haha ja jälar... alla de där rätterna har jag haft dille på en eller annan gång... men jag brukar överlämna rätt fort. Tyvärr har jag förätit mig på nästan alla dem. Du inspirerade mig att skriva om min ursprungliga paradrätt! Link into this! /NERD #1

2008-11-27 @ 20:57:26
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0