Pepp



Sådärja. Jag har lyckats få in julkänslan till sist. Tror den kom igårkväll när jag var hemma hos DramaQueen och LK. I deras boning är det julpyntat på ett så perfekt vis. Det är pepparkakshus och apelsiner med kryddnejlikor som hänger i rutiga band i fönstret. Överallt står små grupper av levande ljus och i fönstret finns färska vita julrosor. Ja, som att slå upp en inredningstidning känns det faktiskt att komma hem till dom.

Det smittade av sig så nu håller jag på att fundera ut hur jag ska få till julen hemma hos mig. Angenäma tankar, trots att det är kort om tid och så. Ska införskaffa det där apelsinarrangemanget tror jag, och så lite ljusslingor till det så är jag nog hemma. A har lovat mig att hjälpa till med julmat i helgen, det känns lugnande. Och kul.

Sen är det bara det där med julklappar kvar i princip. Började med en av barnjulklapparna i morse som känns som en hit....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0