Julpeppad Donna

Akta er, här har ni en juldonna  som heter duga. Jag e laddad till max för julen. Knäcken, julskinkan, senapen, köttbullarna, lussekatterna ligger alla i kyl och frys. Klapparna är inhandlade. Det som nu finns kvar att göra tycker jag mig ha kontroll över. I butiken är alla glada. Skrattar, skämtar och önskar fröjdefull jul. Jag blir överhurtig och Kollegan hånar mig i smyg. Fast jag vill påstå att även hon kan. Så det så.

Igår kom A hem till mig och hjälpte mig med julskinkan, och så gjorde vi Barbro B:s (finns ingen hejd på Barbrosarna i vår släkt/bekantskapskrets) fantastiska senap. A hade med en jättefin julklapp med ett imponerande rim till. Jag blev världens gladaste och lylligaste. Tack! Men jag var samtidigt lite missnöjd att jag inte hajjat att vi inte ses nåt mer innan julafton (läs jag var inte riktigt klar med hans julklapp). Men den kommer, var så säker. Jag blev pepp på rim å den lyckligt lottade som får ett rim är Kollegan. Ja ni hör ju själva, jag har julepedemi i hela kroppen och jag gillar det.

Åsså har jag fått ta del av Spotify! Vilken grej alltså. Jag e mycket nöjd. Samlar just nu nu jullåtar. Såklart... Och reklamsticket på norska är nästan bara roande: "Ut på tur aldrig sur!"

StorBarbro! Om du möjligtvis råkar läsa det här mitt i all stress jag vet att du har så har jag hittat din mobil! Men jag får ju inte tag på dig så jag kan meddela den goda nyheten.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Härligt! Jag vill gärna komma hem till dig och titta på ditt julpynt, lämna julklapp och kanske få smaka på några rester...

2008-12-23 @ 16:15:45
Postat av: klunkamumsapuffa.blogg.se

God jul kära du! Känner på mig att du ordnat en kanon jul för alla barbrosar och de andra. Tyvärr är ju inte mellan Barbro på plats, vi måste ju dela med oss av henne nuförtiden. Hälsa alla och rå om varann! Kram

2008-12-23 @ 16:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0