Munspelsmannen



Ni har sett honom. Kanske framför allt hört honom. Han brukar köra muspel utanför FGIF vid Stureplan. Med en bandspelare tryckt mot örat spelar han munspel med en aldrig sinande entusiasm. Han dansar därtill en vild sjöbusedans. Roande och skrämmande i en förundrande kombo.

I morse var jag ute och hetsade på stan som vanligt nu innan jul. När jag kom ut från NK, mot plattan till så hörde jag ett oväsen utan like. Folk som kom från centralens håll höll för sina öron. Alla andra spanade åt alla håll för att se vad ljudet kom ifrån. Så gjorde även jag. Det var en extremt hög melodi, en röst som trallade i genomskärande ton. Jag överdriver inte då jag vill påstå att det dundrade ändå bort till Gallerian.

Självklart var det Munspelsgubben, vem annars? Men nu med ett sound system som överröstade honom själv och som fick alla att välja en annan väg. Men nåt har han ändå den där killen...


Kommentarer
Postat av: klunkamumsapuffa.blogg.se

FGIF? Fuck God It's Friday? Nytt ställe?

2008-12-22 @ 14:01:26
Postat av: LillBarbro

Etterpetter-klunkamumsapuffa, det e inte så lätt att träffa rätt på tangenterna. För mig. Men annars var det ett rätt skönt namn..

2008-12-22 @ 14:51:58
URL: http://lillbarbro.blogg.se/
Postat av: Ana

sagas skräck

2008-12-22 @ 16:55:47
Postat av: Anonym

Jag gillar det bättre. FGIF alltså. From nu heter det så.

2008-12-22 @ 20:06:30
Postat av: Julie

Om inte annat så har han förvånansvärt mycket stil. Dontchatink?

2008-12-23 @ 13:27:25
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0