Macastroooof!


Idag bestämde jag mig för att baka. Ville göra dom fina macaroon-kakorna man ser överallt nuförtiden. Gick och handlade vad som behövdes. Blev sjukt nöjd med att hitta denna mandel-kvarn i antikaffären på hörnet för en spottstyver.



Man bara spänner fast den och kör. Hur bra som helst. Allt gott än så länge.



Kitchen Aid har kört för högtryck idag. Här blir det maräng av äggvitor.



Slog till på hela tre karamellfärger i butiken. En grön smet, en rosa smet, och sedan gul fyllning var min tanke.



Genom plastpåse tryckte jag ut små gröna och rosa pluttar tills min rygg värkte. När första plåten åkte in i ugnen så tyckte jag att det vore skönt att få undan lite och började diska.

Nu började allting gå riktigt illa. Jag välte den gröna karamellfärgsburken och färgen droppade raskt ner i en jätteklick på vårat hyffsat nya lutade trägolv. Jag dök efter med Vim, diskmedel, skrubbsvamp och disktrasor. Men katastrofen var ett faktum. Nu är golvet grönrandigt och utan lut på en fläck eftersom jag gick loss och gnuggade för allt jag hade i min desperation.

Nu var det inte längre kul att baka. Smörkrämen var alldeles lös. Och när jag tog ut kakorna ur ugnen så hade färgen försvunnit! Så otroligt retligt. Ingen färg på kakorna men däremot på golvet. Där fastnade den hur lätt som helst. Hat!



Okej, de rosa kakorna är hyffsat rosa, det är dom. Men de gröna! Hur gröna tycker ni dom ser ut?? Och den lösa krämen gör att locken glider iväg. Inget irriterar mig mer än sånt här oflyt. Men jag har andats ett par gånger och håller nu tummarna att smeten stelnar lite. Då kanske dom kan bli ok ändå.

Under tiden lägger jag mig och blundar. Jag verkar nämligen ha fått en släng ögoninfektion i båda ögonen. Mors.




Kommentarer
Postat av: Julie

De ser iaf supergoda ut! Gud vad avis jag blir på din kvarn. När Igna var här och gjorde Macaroons hade jag ingen kvarn, och han satt där och rev en liten nöt i taget på mitt rivjärn HAHAHAHAHA!

2010-03-13 @ 22:04:23
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com
Postat av: LillBabbsan

Jag tänkte på Igna när jag malde, undrade om han hade kvarn ocg tänkte att han nog satt och körde en för en. Det är bara han som orkar en sån grej. Hahahaha

2010-03-14 @ 12:18:52
Postat av: Sanna

ååå va goda dom ser ut! Ser ut som yo-yo-kakor som jag och en kompis bakade en gång:P mums. Fin blogg!

2010-03-17 @ 19:16:30
URL: http://aworldoflove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0