Kalassöndag




Idag har vi firat den här lille killen. Han heter Philip och fyller nu 1 år. Hans Mamma Annemo hade fixat finfint kalas som vi fick komma till.



Familjen bor vanligtvis i Milano och jag har inte träffat dem sedan Philip föddes så det var kul att få göra. Han var en riktig liten sötnos.



Bordet med bakverk svämmade över av hembakta godsaker. Cupcakes, vallmobullar, tårtor och kärleksmums. Mums var ordet. Viola och Agnes var inte ensamma om att längta efter ordet varsågod.

Nu är jag hemma igen, mätt och belåten. Här hemma har vi denna helg lyckats få upp en läslampa och så har vi (i vanlig ordning) fantiserat lite om kök...


Kommentarer
Postat av: Sylla

Jag är spänd på lampan! Hur ni fick ihop dem vid sängen, om det var där? Och vad blev det?

Sen vore det underbart gott med choklad-cupcakes...å, så otroligt gott! Just när det är både hårt och mjukt liksom, krispigt (men segt samtidigt!) och kladdigt i mitten. Så var i alla fall de enda jag smakat hittills, mums!

2010-03-08 @ 16:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0