Sms som blir till en röst


Igår var vi på Grill. Det var vi för att vi hade fått nys om halva-priset-rea på alla Melkers restauranger fram till den 25e Februari. Ett frestande erbjudande. Nu var det tyvärr inte så. Eller det gällde inte Grill, men de andra. Vi bestämde oss för att ignorera detta faktum och äta like there was no tomorrow iallafall.

Ååå så jag mådde. Mumsade i mig anklever och Club Sandwich. Norpade lite av A:s ljuvliga tempurafriterade sushibitar. Den som kom på att tempurafritera sushi borde få ett riktigt vackert pris. Helt enkelt en lyckad kulinarisk afton.

Anyway. Idag ringde Tjackis och skrattade. Klockan sju i morse hade hon väckts av telefonen som ringde och när hon svarade hörde hon en dataröst som monotomt sa "Jag är på Grill. Ringer i morgon. Puss." Mitt sms blev av misstag skickat till hemnummer.

Och då blev jag naturligtvis påmind om en gång för några år sedan då jag var med om samma sak. Telefonen ringde klockan sju och jag hade varit på Berns till långt in på natten. En röst i mitt sömndruckna öra deklarerade stelt och utan känsla "Ja vaaad ska man säga. Killen ÄR som ett kinderägg" LillRäven hade fumlat natten innan. Rolig funktion faktiskt, att man kan skicka sms till hemnummer, upplästa av en dataröst.

På 80-talet hade min kompis Malins Mamma en Mac-dator hemma. Den hade hårddisk. Det tyckte alla killarna i klassen var ballt. Jag och Malin lekte ofta med denna dator. Den hade ett tal-program. Vi hade svårt att få det att fungera. Det dröjde ända tills högstadiet för oss att komma på att datorn inte talade svenska utan engelska. Men DÅ hade vi kul, ska jag säga. Hittade på roliga meningar om lärare och klasskompisar. Så klart. Meningar som kunde få oss att ligga dubbelvikta på golvet.

Tänk vad mycket skratt en simpel dataröst kan uppbringa.



Kommentarer
Postat av: Lilla Räven

Ahahahaha vad handlade det där sms:et om?! Minns du? Jag minns inte. Men jag minns själva händelsen.



Vi hade också ett talprogram på vår MacINTOSH. Den var skitdålig haha.

2009-02-26 @ 15:38:49
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

minns inte helt... kan ha varit Askungen eller Lambi?

2009-02-26 @ 16:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0