Julmusik och var tog Gamla Enskede Bageri vägen?



Är hemma och ritar idag. Känns kul igen som tur är. Nu väntar jag på att en liten process ska bli klar så jag kan fortsätta. Jag har dragit på en julskiva för att få lite julemys i stugan. Här i Enskede där jag bor fanns förut Gamla Enskede Bageri. Ett sånt där gediget, mysigt litet krypin där det alltid var immiga fönster av allt bak och som spred ljuvliga dofter av nybakat när man skyndade till T-banan. Nu är det försvunnet och jag vet inte vad som hänt. Är rädd att dom inte gick runt men hoppas att de bara bytt lokal.

Anyway, förra året hade Gamla Enskede Bageri gjort skivor som de sålde. En Julskiva och en Blandat. Jag köpte båda med hopp om att de skulle sprida samma trevnad hemma hos mig som man slogs av när man klev in i bageristugan. Det gjorde dom. Julskivan är fulländad med gamla raspiga låtar med Ray Charles, Otis Redding och Stevie Wonder. Favoriten är Joyful and Triumphant med Nat King Cole. Mariah Carey-julskivan har mött sin motståndare...




Annars börjar jag få lite stress inför julklapparna. Vet inte vad jag ska hitta på till de små barnen som inte försvinner i mängden och som inte känns som slit och släng. Och så är det det här vanliga med familjen. Hoppa över klappar i år, eller inte? Kan inte bestämma mig för vad jag tycker. Gillar ju hela julklappsgrejen samtidigt som den inger stress.

Oh well, Noel...




Kommentarer
Postat av: Julie

Å vad fina skivorna var! Jag önskar att alla butiker och bageri var så där. Att tåg och tunnelbanor var lite sötare och gammaldags. Osv.

2008-12-14 @ 18:00:03
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Sylvia

Jag såg en bakbok för barn, den kanske kan vara något till pysselbarnen? Eller en väggalmanacka, till den äldste som kanske börjar läsa? det finns ju väldigt roliga almanackor, eller så kan du ju göra en. Jag har köpt en motorcykelalmanacka till en av mina små. Eller köp muggar och porslinsfärg på tex panduro så kan de göra sina egna muggar? Eller ett s.k. upplevelsepaket med typ mac donalds och bio- eller teaterbiljett. De ska sätta upp rasmus på luffen med markolio som paradisoskar har jag läst. Eller besök på fjärilshuset för den nästäldste, som gillar blommor och djur? tillsammans med en fin fjärilsbok. Å det blev jag nästan sugen på själv..!

2008-12-15 @ 11:15:49
Postat av: Sylvia

Eller typ barnolja/barnkroppsprodukt som föräldrarna blir glada över och klistermärken till de små som de blir lika glada över. Pyjamas och nattlinnen är ju rart också... JAG ÄLSKAR JULKLAPPAR

2008-12-15 @ 11:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0