En glimt av livet på jobbet



Idag dansade det in en kille i butiken. Dansade gjorde han alltså. Han tog två steg in, sjönk ner lite på knä och hoppade sen baklänges mot utgången igen. För att sedan gå in igen med vanlig normal gång. I håret hade han meterlånga dreads och byxorna hans var av en rejvig modell, stora fickor och en gren som började i knävecket. Han slog sig ner.

"Jamen, en skobutik, då har jag iallafall kommit rätt!" sa han glatt och en aning utmattat på bred göteborska och viftade lite med vänsterskon. På den satt en plastpåse. "Jag har ju tappat min" skrattade han lite trött. Killen hade antagligen rejvat i dygn innan han hittade in till oss.

Vidare drog han sig mot mig och Kollegan i kassan och började nynna med lite i låten på radion. Tyckte Rihanna börjat bli ganska bra hävdade han. Han blev rörande glad då han fick en tom skokartong. Ner i den pulade han sin väska, det tyckte han kändes som en bra idé. Vi tyckte mest det verkade göra allting lite svårare. "Verkligen superbussigt" sa Rejvkillen och drog sig mot utgången igen.

Stannade dock i dörren "Var kommer ljuslyktan ifrån, det var ju därför jag kom in från början?"

"Indiska" sa jag.

"Indiska.... " upprepade han med drömmande ton.

Sedan lämnade han oss. Och vi undrar vad han sedan tog sig för. Jag tror han sitter med munnen öppen och ögonen slutna, med huvudet lutat mot ett X2000-fönster som tar honom hem till Götet, Han sover äntligen gott. Och när han är framme kommer han undra vad fasen den där systemetpåsen gör på hans fot. Härliga, knasiga krake.





Kommentarer
Postat av: Julie

hahahahahah å gud så fantastiskt!! Tänk att jag önskade mig att få se precis en sån filur för bara några dagar sen. Å du är så bra på att berätta roliga historier darling.

2008-12-08 @ 23:23:54
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0