Drömmar alltså


Jag har kommit in i en period då jag minns mina drömmar. Och dom är så skumma! Väldigt ofta utspelar dom sig i fjällen. I själva slalombacken. Härom natten  hade jag lite dumt nog parkerat bilen just i en slalombacke, väldigt nära en brant förstås, så typiskt drömmar. När jag klev ur höll jag på att ramla ner. Men istället råkade jag slita av bildörren som praktiskt nog gick att vika ihop likt en kartong.

Inatt då. Jo nu tog jag mig fram med häst. Barbacka på en väldigt stor bjässe som var en sisådär 3 meter i mankhöjd. Lite läskigt då man gled runt lite på ryggen. Han var lugn och fin men vi kunde inte kommunicera så bra. När jag drog lite i manen för att få honom att svänga åt något håll så var han inte med på noterna utan gick med kraft rakt in i väggarna. För vi var inomhus. I en vacker sal med dukade långbord närmare bestämt. Jag fick huka och ducka för kristallkronorna som hängde på rad i taket.

När jag väl skulle av så gick hästen ner på huk! Jag hade nylonstrumpbyxor och höga sandaletter och det var därför svårt att gå av. Men när jag var av reste sig hästen på bakbenen och vi "skakade hand".

Jag säger då det...

Kommentarer
Postat av: Kusinen

Hahaha, det är ju underbart...särskilt handskakningen som avslut :-D Jag tyckte vår gemensamma kusins tolkning av det hela var ganska intressant. Men vad har du ihop med fjällen?? Skumt. Just att man fastnar i dessa teman, till slut har man skapat en helt ny egen värld som man besöker varje natt.



Jag drömde att jag var vampyr häromnatten...men det var vanlig biff jag var beroende av. Försökte dölja mina svarta ögon...så egentligen var jag väl förtollad av Mary-Anne.



2010-11-24 @ 21:44:32
Postat av: LillBabsan

Ja handskakningarna var ju roliga, då blev hästen ungefär till utseendet som V75-hästen. Tecknad... tror jag?



Fjällen ja, det e rätt trevligt att hålla till där. Men alltför ofta är man nära en brant.



Haha.. biff-beroende! Det är alltid en twist i drämmarnas värld... :)

2010-11-25 @ 11:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0