Uppkopplad på landet


Ja det känns ju inte riktigt klokt. Sitter på landet med en lap top! Nisse har med sig att spela på. Här är jag tillsammans med Mamma, Pappa, Systrarna och deras barn. På vägen upp i bilen hade Nisse spontant slängt ur sig "Det ska bli så skönt att komma upp till landet och ta det lugnt och varva ner" Kanske inget man ska bli förvånad över från en kille som vid två års ålder suckar "Jag öppnar dörren så vi får lite luft. Det e hööööönt med lite luft." Sådan mor, sådan son.

Annars är det mest regn, vilket emellanåt gör det lite stojigt i stugan med 9 personer i samma rum. Men vi har det bra. Jag och Mamma har varit på en tur till Falun och tjuvkikat på en auktion som ska vara i morrn. Jag har spanat in en fin gammal plåtburk som skulle passa fint på en hylla i nya köket. Ellerhur, A?




Kommentarer
Postat av: Sylla

Å vad mysigt! Och Nisse är ju underbar. Var ska det sluta? en stor talare kommer han att bli!

Längtar upp jag med, men det får vänta två veckor. Var du på auktionen?

2010-05-04 @ 10:47:32
Postat av: LillBarbro

Ja så mysigt att vara tillbaka i Dalarna! Satt en stund och språkade med din mor i soffan i trädgården med. Trevligt. Ja Nisse har sagt mycket roligt genom åren, önskar man hade skrivit upp. Och Elis är inte så dum han heller. Men jag kommer inte på någon på rak arm. Förutom något i stil med "Åh Mamma du har den underbaraste rumpan!" (och sedan kramade han den omtalade gakdelen. Gulligt!

2010-05-04 @ 14:07:00
Postat av: Sylla

Hahaha, den var ju också underbar!!! Skönt att få en sån kommentar!

2010-05-05 @ 09:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0