Underbara duschdraperier


Jag vet, jag är en nörd som tänker in i minsta detalj, men när vi nu renoverar och allt blir så fint, då vill man ju helst ha ett fint duschdraperi också. Den biten har jag tyckt är lite svår. För mycket mönster passar inte med vårt mönstrade gröna golv. Och de enklare enfärgade varianterna har märken från vikningen de legat förpackade i, som aldrig går bort ens när man tvättar dem i maskin.

Men så hittade jag det här:



På brittiska Anthropoligie kan man hitta alla dessa fluffiga historier. Så fina! Gillar att de ser så ordentligt gammeldags ut. Lite skön Marie Entoinette-känsla. Men ändå lite lite enkla och spartanska vilket tar bort den riktigt ryshpyshiga känslan. Alla är underbara men till vårt badrum blir det draperiet på första bilden. Lite lagom puffigt.

Förutom detta hade de finfina förkläden som dessa:



Nu har ju jag redan ett magnifint gräddbakelseliknande förkläde som LillRäven köpt till mig i Nicaragua, men för er som inte har nåt att dra på när det fejjas i köket... Beslag och porslin var annat fint jag fann på Anthropologie. Väl värt ett besök!



Kommentarer
Postat av: Julie

Det kommer bli så fint i badrummet! Himla fina duschdraperier... ska jag komma ihåg om vi nån gång har turen att bli med badkar.

2010-05-12 @ 09:51:23
URL: http://littlefoxdiary.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0