Utflykt med Mamsen


I söndags vaknade jag med känslan att jag vill fixa en massa. Men precis som vanligt slutade det med att 1 av 5 saker blev gjorda. Men det gör ju inget. Det var en mycket trevlig dag. Jag ville bland annat till Ikea för att köpa innerkuddar. Jag ringde Mamma för att höra om hon ville med. Det ville hon.

Det är så mysigt att göra utflykter med Mamma. Jag hämtar upp henne och hon är så fin. Vi småpratar i bilen så att vi missar avfarten till Södra Länken. Men vi är vana. Många gånger har vi hamnat lite avsides på väg till Ikea för att vi tjattrar.

Väl på Ikea beslutar vi oss för att börja med fika. Vilken bra och lugn start. En varsin räkmacka och dricka därtill. Så enkelt och så trevligt. Det är ovanligt lugnt på Ikea. Sista OS-dagen. Perfekt för ett besök. Sedan går vi lugnt plan för plan och kollar in alla små uppbyggda hem. Mamma är genuint engagerad i både tvättställ och bänkskivor. När vi känner oss nöjda går vi till kassan och utanför slår vi till på en påse Anton Bergs mandelägg. På dom snaskar vi när vi far igenom stan igen tillbaka hem.

Lite då och då gör jag och Mamma någonting ihop. Varje gång är det så rackarns trevligt. OriginalBarbro är en fining.





Kommentarer
Postat av: Sylla

Ja! Jag håller med! Mys. Man gör det alldeles för sällan bara.



Å, Anton Bergs mandelägg är mina favoriter, godare än m-kulor till o med!!

2010-03-02 @ 09:17:21
Postat av: LillBabbsan

Ja exakt så! Fast jag tycker du verkar få till träffar ganska ofta. Mandeläggen e fina men min favvo är förstås varianten större ägg med marsipan, choklad och skal. Mums säger jag!

2010-03-02 @ 09:42:14
Postat av: Sylla

Haha, ja för mig är det förknippat med besvikelse; tror att jag hittat extra stora mandelägg! Och så fylls munnen med marsipan...



Ni kanske också skulle ta en tripp till medelhavsväxthuset? Lite blomster och doft.

2010-03-02 @ 13:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0