Konsten att se ut som en japansk skinkmacka


Nu tror jag det är vecka 4 eller 5 för mig på bikramyogan. Och fortfarande förundras jag över uppmaningen jag där får:

"Put your head between your legs below the knees with your fingers under your heels and pull until you look like a japaneese ham sandwish"

En japaneese vad? Hajjar folk i allmänhet den liknelsen? Varför använder sig alla instruktörerna av denna fras? Är det ett krav från högre ort? (Ett lustigt krav i sådana fall)

Med tiden har jag ju förtsås greppat hur jag ska göra själva ställningen, men jag greppar fortfarande inte liknelsen. Googlade därför på denna macka och något riktigt platt rör det sig förstås om. Och jodå, nåt riktigt platt var det iallafall. Men kanske hade jag hajjat "Ett dubbelvikt tunnbröd med smör på" bättre, om man nu ska se ut som ett tilltugg.



Ps blogginälägget där jag lånat bilden beskriver bikramyogan på ett ganska kul vis...


Kommentarer
Postat av: Sylla

Ja jag undrar var han har själva skinkan?? Är det de aprikosa hotpantsen som avses? Fast det är ju mer lax över dem.

2010-06-15 @ 19:31:39
Postat av: LillBabbsan

2010-06-16 @ 09:05:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0