2 1/2 Möhippa


Vilken helg!

Två fina kompisar skulle överraskas med sina möhippor. Båda vill jag skriva om. Vi börjar med dag 1.

Första mön, Emma, hade av misstag råkat se det planerade datumet för sin hippa och vi som hade haft endel sjå med att hitta ett datum som de flesta kunde vara med på bestämde oss för att försöka lura henne men ändå köra det utsedda datumet.

Detta gjorde vi genom att låta väninna C, som var med Emma ute på landet, tvinga med henne in till stan dagen innan det bestämda datumet där en överraskning skulle vänta. Överraskningen i fråga var att jag, Räven och Banana skulle berätta för Emma att vi fått veta att datumet är avslöjat och därför skjuter vi på möhippan till efter bröllopet. Men eftersom vi vill göra nåt innan ändå så bjuder vi på en middag på Kungsholmen.

När C berättar om den stundande överraksningen i stan blir Emma så otroligt glad och förväntansfull. "OJ! Jag har nog aldrig blivit så här glad!" utbrister Emma glatt där ute på ön. C våndas och smyg-smsar till oss som blir nervösa att detta kommer bli en stor flopp. Det är dock för sent att ändra planerna. Bara att fullfölja.

Väl på Orangeriet, där vi ses innan middagen för en liten drink möts jag av en lycklig och vackert piffig Emma. När min blick däremot möter Rävens är det enda jag ser ångest och panik. Jag tror vi alla känner samma ångest. Vi vill inte komma med detta besked till Emma som redan tycker sig se andra vänner runtom i lokalen men som alla visar sig vara okända personer.

Medan jag står i baren skakar jag lite lätt av nervositet och dåligt samvete. Men när vi återvänder till bordet där Emma sitter med sin Strawberry daquiri så släpper vi bomben. Med hjälp av den dåliga känslan inom oss tror vi att vi lyckas ganska bra med vår påhittade story. Emma är duktig och lyckas dölja sin besvikelse som jag dock tycker mig ana ligger därinne någonstans, och efter hand dämpas vårt dåliga samvete och kvällen blir väldigt trevlig ändå. Med utsikt över vattnet med södermälarstrand badande i kvällsol äter vi middag i sommarens sista tropiska sommarkväll för denna gång.

När Emma vill ta ett glas vin till men väninnorna börjar gäspa och snacka om att det är en dag i morgon också tror jag nog hon tycker vi är lite torra. Ett glas vin till får hon, men sedan skjutsar Räven hem oss alla. Ingen galen natt på stan ens för Emmas del.

(I efterhand har Emma erkänt att hon lite ledset pratat ut med Mackan på natten, hur trevligt det än var denna kväll så ville ju Emma ha en riktig möhippa! Och en möhippa utlovad i höst, den kommer rinna ut i sanden, gissar Emma sorgset i sin säng... Mackan som är införstådd i allt tröstar så gott han kan. Eloge!)

Kommentarer
Postat av: Emma

Det rullar hela tiden filmklipp i mitt huvud efter dessa dagar. Att jag är så lycklig då C överraskar, hur ni kunde sköta lurandet så snyggt i baren.. Att jag i väskan hade allt laddat för en helkväll.. Och sedan kommer fredagen också. Det här ÄR det roligaste jag har varit med om. Eloge till alla involverade- jag blev så blåst.

2010-07-26 @ 15:46:32
Postat av: Kusinen

hehe, kul att det hela gick vägen! jag satt också och spekulerade i huruvida du (emma alltså) skulle gå på det hela på torsdagen, och om lillbarbro med sällskap skulle kunna hålla masken...kul!

2010-07-26 @ 22:36:55
Postat av: Julie

Perfekt återgett! Ser också finaste Emma så snygg och piffig och förväntansfull... och i mitt huvud mantrat: "imorgon blir det på riktigt, imorgon blir det på riktigt"

2010-07-31 @ 00:16:48
URL: http://juliana.bambablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0