Värsta Schlagern


På Birka Paradise anordnades en karaoke-tävling för barnen. Många barn var modiga och vågade vara med. De flesta körde två och två med lite försiktig sång så som det brukar vara liksom. Gulligt. Men så ropar plötsligt arrangören upp vår kusins lilla Klara på scenen. Hon är sju år och jag tror hon var yngst av alla. Man undrar lite om hon kommer våga.

Men OM hon vågar! Ensam på scenen kör hon som ingen annan. Mina ögon tåras som på befallning och när jag vänder mig om så ser jag att det händer även MellanBarbro och Anders. Vi sitter och bölar allihop för att hon är så bra. Klara får med sig hela publiken och till och med den obligatoriska schlagerarmen sitter där den ska i slutet. Det här var helt klart det finaste ögonblicket på resan.

Ps. De stående ovasionerna på slutet kommer från "bollhavskillen" Ds.


 



Kommentarer
Postat av: Julie

Å guuud... DÖR lite här! Gråter givetvis! hahaha, gud så söt. Och härligt med bollhavskillen där.

2010-02-27 @ 14:19:16
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0