Gardiner på plats (typ)


Endel projekt tar tid. Gardiner i vardagsrummet är ett sådant för min del. Gardinstång inhandlades kanske i oktober. Tyg i december. Stången kom upp för tre veckor sedan. Förra veckan hade jag sytt klart gardinerna. Dock med vissa irriterande omständigheter som gjorde att den sista gardinen inte går att få på plats utan att åka och köpa en ny gardinstång på Ikea alternativt dra till Clas Ohlsson och leta efter pytteliten skruvmanick.

Nåväl, kanske räcker det ändå med de tre som är uppe. Insynen går nu att få bort iallafall och det var ju det som var syftet. (Sedan kunde man ju önskat att det skulle gå att dra i gardinerna på ett smidigt sätt, men nu får man hoppa upp på stolar eller soffor och bitvis slita lite i tygen för att få dom att flytta sig) Här är dom iallafall:






Kommentarer
Postat av: Julie

Å gud vad tjusigt det ser ut! Supermysigt med soffan, fönsterkuddarna, och så gardinerna. Får man komma över och mysa nån dag!? Lördag har vi iaf bokat, såatte.... SNART! :D

2010-02-09 @ 13:01:05
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Anonym

JAAAA! Lördagen ser jag fram emot! Döttrarna och du (smaka på att kunna säga DÖTTRARNA)men kommer Igna med? Skoj! Kuddarna står mest där för att täppa till draget men jag håller med om att det e ganska cosy att ha det så... :)

2010-02-09 @ 13:08:28
Postat av: Syll

Superfint! Det måste gå att få tag i en sån där skruvare, jag blir irriterad att ikea inte hade det! konstigt. Det är fint ändå, men när det finns en till gardin vill man ju få upp den.

2010-02-09 @ 13:35:37
Postat av: Joa

Flott! Fy fasiken va mallig man är när dom äntligen sitter uppe. Är expert på att låta det ta tid själv. Du! Se till och häng me på kryssningen! Jag ska görat!

2010-02-09 @ 14:52:33
Postat av: LillBarbro

Joa! Toppen! Jag är med också! Har tagit ledigt och fått klartecken. Å så kul! Längtar efter dig.



Sylla - ja det e retligt. Jag ahr en känsla av att man skulle kunna få ett annat svar om man hamnade hos en annan försäljare på Ikea. Men å andra sidan kan det finnas hos Classe också.

2010-02-09 @ 15:27:34
Postat av: Sylla

Ja kanske detta kan vara något:



http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134485215



jag ska leta i våra lådor också.

2010-02-09 @ 15:46:13
Postat av: Kollegan

Åhh va snyggt- vill oxå ha!

2010-02-09 @ 17:03:08
Postat av: LillBarbro

Sylla det där ser helrätt ut. Jag ska kolla. Tror det perfekta vore att dela den sista gardinen på två så den går att dra helt från fönstret men ändå får mittentygpartiet lite maffigare då man drar från. Även när gardinen är för skulle den täppa för titthål i sidorna på lilla fönstret. Å vad jag gillar att dividera om inläggen med er alla i kommentarerna!

2010-02-09 @ 17:21:38
Postat av: BAUTA

FINT!

Du förlåt att jag bara ska komma m massa praktiska tips här hos dig, men har ju lite svårt att vara tyst. Kanske en puckad fråga men funkar inte en sån där stång, eller pinne, att dra gardinen med eller är gardinerna "trädda direkt på stången"?

2010-02-09 @ 22:15:59
Postat av: LillBabbsan

Jag är bara tacksam för praktiska tips Bauta. Vi har faktiskt tänkt att fixa en sådan pinne. Du menar väl en sån som brukar finnas på hotell? Gardiner sitter i krokar som sitter i stången. Å sen tror jag att man kan försöka göra förlängningsskarvarna i stången lite mindre vassa och ojämna så går det säkert bättre. :)

2010-02-10 @ 08:56:01
Postat av: BAUTA

Ja "hotellpinne", mycket praktiskt, gardinen blir inte solkig och skrynklig heller.

2010-02-10 @ 17:40:43
Postat av: LillBarbro

Ja sånt där kan ju du! Var hittar man såna? Eller är det meningen att man ska tillverka själv?

2010-02-10 @ 18:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0