Badrumstankar


När jag får stunder över att tänka så är det mest två saker som min hjärna jobbar med just nu. Kök & badrum.  Fantiserar ihop hur vi skulle kunna göra i våra sådana. Ikväll är det badet som fått mest uppmärksamhet.

Vi är lite inne på att det skulle vara tjusigt till detta (jag vet att jag tjatar) marockanska stengolv med bara enkla cementfärgade väggar. Helst skulle det vara putsad yta av något slag men det verkar inte som att det är en helt godkänd variant så nu tänker vi lite på cementplattor eller liknande. Men det måste bli rätt bara, få rätt typ av cementfärg som är lagom ojämn och flammig.

Några badrum att inspireras av med liknande stil har jag här. Och är det inte väldigt fint med blandningen av grönt, trä och grå cement? (Den gröna färgen är så fin)









Bilderna är från Sköna Hem och Ballingslöv


Kommentarer
Postat av: Sylla

Superfint med betong till!!! Jag känner hur härlig luft det är i en sån miljö, verkligen hammamstämning. Mycket trevligt. Marmorväggar är inte helt fel faktiskt, men kanske ger det andra associationer i ett badrum i en lägenhet än på ett spa i orienten...det ska ju kännas hotell och lyx och inte takfläkt i radhus :-)

2010-02-11 @ 10:08:39
Postat av: BAUTA

Hej, golvet längst ner är superfint!

Ni borde åka till Aqua Royal i Danderyd dom har sueprfina kakel eller Zentro på Karlavägen, om ni inte redan varit där. Massa inspiration men en del på tok för dyrt. Vad kul och planera allt....

KRam

2010-02-11 @ 21:23:57
Postat av: Marie

Såååå fint! Håller verkligen med om att kombinationen grönt, trä och cement är grym!

2010-02-11 @ 21:44:45
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: LillBabbsan

Håller med där om marmoret, kan bli helt fel med. Men bilden är trevlig. Tack för tipset Bauta, om ställena. Har inte varit på något av dom. Och ja - det golvet är jättefint.

2010-02-11 @ 23:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0