Skitcykelaffären


I ett tidigare inlägg hintade jag lite om att jag varit med om nåt irritationsmoment. Och det kan väl vem som helst räkna ut att det har med den nyinköpta cykeln att göra.

Igår handlade det mest om att jag hade problem att skruva fast mina nya reflexer och lampor på cykeln. (hållaren till framlyset gick av, hållarna var för stora så de hängde löst plus att lampan inne i cykelgaraget slocknade var femte minut så att jag fick famla mig fram till lysknappen ca 5 meter) Där tycker man kanske att det räcker. Men icke.

Redan några dagar innan då A lånade cykeln till jobbet hände det grejer. Först pajjade växeln. Strax därpå hoppade kedjan av. Det samtidigt som sadeln gav vika och sjönk till botten. Japp så var det. Allt på samma gång. A drog till cykelbutiken och nötterna som jobbar där. Denna gång var de faktiskt hjälpsamma.

Men i morse när jag skulle ta cykeln till jobbet så märkte jag att pedalerna var helt skeva. En av killarna i butiken sa i förbifarten innan jag stack med cykeln vid själva köpet att jag första månaden skulle dra åt pedalerna nån gång i veckan (suck). Vilket jag GJORT!!

Stackars A fick med sig cykeleländet till jobbet för att skruva åt pedalerna. Men det gick inte. Så han fick istället bege sig till nötterna igen.

"Det är ett handhavandefel" avgjorde cykelgossarna direkt. A berättade att jag hade skruvat men de menade att detta inte skulle ha hänt ifall jag gjort rätt. Jämförde med proffscyklar av bästa märken och kunde inte medge att det var ens lite dåligt efter inte ens en månad. A fick dom trots allt till att stå för reparationskostnader men jag får nu betala nya delar som behövs. Det blir en mindre summa, visst, men det är så otroligt hopplöst irriterande hur saker sköts på den där cykelbutiken! Bara det att de efter köpet gått igenom berättar att man ska bygga cykeln själv! Borde ju stå i annonsen att man köper en modellsats som ej är till för vanligt bruk.

Nåväl. Det är iallafall som att kilalrna i butiken är ständigt beredda på bråk. Taggarna utåt. Även om det inte är något problem så tar dom varje möte med en kund med en detärintevårtfel-inställning. Och undra på det. De måste ju ha minst 80% missnöjda kunder. Minst. Jämt.

Aldrig. Mer. Cykelringen.

Punkt slut.


Kommentarer
Postat av: Julie

Å FY SJUTTON vad irriterande!!! GRR!!! Nä, aldrig Cykelringen. Kolla om de finns listade på Eniro så man kan sätta betyg och ge omdöme, det ska de ha. (förmodligen har de tagit bort den funktionen eftersom de uppenbarligen suger och är medvetna om det)

2009-09-21 @ 22:45:32
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0