Fler som spyr galla


Nätet fullkomligt kryllar av missnöjda människor som spyr galla över Cykelringen. Här är vi minsann många i samma båt... Här är ett axplock:

12:59, 16 juni 2008

VARNING för Cykelringen!

Cykelringens reor är rena bluffen!. De tar in cyklar i januari och efter ett par veckor rear de ut dem till 50" mot det påstådda försäljningspriset. Det är rena bluffen och cyklarna är RENA SKRÄPET. Har själv råkat ut för dem och köpten en " Svalan"-cykel som gick sönder efter ett år när garantin gått ut. Vevlagren var trasiga konstateradde min cykelreparatör och såg att det var rena skräpet som hade satts in i cykeln. Dessutom var det ingen riktig Svalancykel för den fabriken upphörde för många år sedan utan cykeln hade förmodligen tillverkats i Taiwan el. dyl. jag vände mig till Reklamationsnämnden som dömde enhälligt till min fördel men Cykelringen vägrar ersätta mig. De är helt oseriösa och oförskämda att ha att göra med. Se upp med deras s k Reor och dåliga skräpcyklar som är rena bluffen!


"När jag påpekar att en cykel var billigare före rean, då tar Cykelringen bort just den cykeln från nätet. När jag sen påpekar att priserna gått ned efter rean, då byter Cykelringen strategi och höjer priserna på webben, men låter priserna ute i butikerna vara de samma. Det ska bli intressant att se hur de reagerar nu när de får reda på att jag inte bara kan surfa, utan att jag också kan prata i telefon."

VARNING FÖR CYKELRINGEN.

Igen. Min karl har blivit "lurad" (OBS! Citattecken, mig kan ni inte stämma) på sin cykel där, jag menar: de skickar med skötelråd om cykeln som man skall utöva, men de informerar inte om, vilken kass kvalitét fanskapet är i. Eller hur svårt det är, att kunna få ta del av garantin, i praktiken. Det är praktiskt taget OMÖJLIGT att nyttja garantin, för hur man än vrider och vänder på det, kommer de med mothugg. Hur man SKULLE ha gjort. Sedan betalar man närmare tusenlappen för att få en del av cykeln utbytt, och när man får cykeljäveln tillbaka, så är den i VÄRRE skick än innan. Det var just det P råkade ut för.

Köpa cykel? Välj för Guds skull inte cykelringen på Hornsgatan!


Idag hämtar jag min cykel. Sedan hoppas jag att jag slipper gå dit igen....




Kommentarer
Postat av: Julie

Ja men FY FAN... så där kan de ju inte få hålla på... det är ju precis vad du råkat ut för också! Och att de inte ens lyder ARN?! Huga...

2009-09-22 @ 09:59:49
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: Anonym

fin blogg (: ska vi följa varandra via bloglovin?



http://johannazara.blogg.se/

2009-09-22 @ 10:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0