Regning torsdag


Jag är jättedålig på att uppdatera nu. Men det händer för lite spännande saker att skriva om just nu. Det är bara jobb och efter det är det skruva garderober, typ. Jag väntar bara på att det ska bli klart så att jag kan rapportera från min dator i hemmet men det hela har en tendens att dra ut på tiden.

Garderober spikar vi typ en om dagen. Dom går snabbt (speciellt nu när vi fått in snitsen) men jag kommer hem så sent att vi inte kan hålla på så länge. Och garderoberna är 240 cm långa så det går heller ej för A att fixa själv.

Internet är på gång men det saknas en lång lång sladd vad jag förstår. Sladd till tv har vi inte heller.

Vi har också fått inse hur överjobbigt det kan va att skruva och borra fast saker med tyngd i gamla väggar. Men nu är bokhyllorna uppe med hjälp av slagborr, superlånga stora skruvar samt PL400 - lim. Tydligen ok tom med snickare att limma lite, om man använder dunderlim.

Nu ska jag åka til Ikea och komplettera garderobsmonstret med ett par lådor.

Mors


Kommentarer
Postat av: Sylla

Mycket segdraget och tungt för er nu...men jag tyker ändå det går bra! Ni är duktiga!! Vi är så otroligt mycket segare. Har inte kunnat köpa en bokhylla på 5 månader...

kram o lycka till! ser fram emot fler bilder. du kanske skulle lagt ut lite bilder på skruven och pluggen? och borren!!

2009-10-22 @ 21:37:45
Postat av: Marie

Ja, vad ni kämpar lillbabs! Håller med Sylla, att nån liten bild kan du väl bjussa på? Fast skulle hellre se lite miljöbilder än skruv o plugg.. :-)

2009-10-23 @ 10:57:24
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: LillBarbro

Åh men det e just det. Det är så stökigt så det är inte kul att fota. Och på det så kan jag inte lägga in bilder från kameran i datorn så det måste bli med mobilen vilket gör det hela ännu tristare. Övervägde ett inlägg om borr och skruv men jag var så arg på allt att jag inte orkade. Men nu börjar det styra upp sig mer och mer faktiskt...

2009-10-23 @ 14:39:17
Postat av: Julie

Jag litar på att det blir bilder så fort ni har lyckats piffa tillräckligt! Väntar ivrigt och J***lar var vi ska hänga sen när du inte är så busy!

2009-10-24 @ 00:18:05
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0