Måndag igen


... och jag önskar just nu att helgen varade lite längre. Vill bara färdigställa hemmet å det på momangen!

I helgen har vi gett oss på vardagsrummet. Kan säga att det där målet jag hade att det skulle bli klart till måndagen gick inte att hålla på långa vägar. Det visade sig när vi tvättade väggarna att tapeten lossnade lätt och jag började dra i ett hörn. Och sedan var det ju bara att dra bort tapeterna runtom i hela rummet. Tror A tyckte det var jobbigare än han visade när jag satte igång med det projektet. Men han hjälpte till och sedan fick vi åka och handla grundfärg att måla med innan riktiga färgen ska upp. Den räckte nätt och jämnt. I morse satte jag igång att spackla tapetränder (har blivit besatt av att göra dom så osynliga som möjligt) Hela tapeten följde nämligen inte med när jag drog i den utan halva lagret är kvar mestadels. Hur bra den spacklingen blev får vi se när vi målar nästa lager ikväll. Jag håller tummarna för att det ska bli bra. Tycker själv att jag börjar bli proffs på spackling, men det vet man ju inte med säkerhet förrän man målat också...

Sovrummet är iallafall klart nu. Ja vi har inte några mer möbler än en säng men igår handlade vi iallafall en rullgardin så att vi slipper klistra upp papper på fönstrena när vi ska sova. Men jag saknar garderober och datahörnan som komma skall. Längtar efter våra möbler! Vi hoppas trots allt kunna flytta in på riktigt på fredag!

Jag gör inget annat än jobbar / målar / spacklar just nu så något annat än renoveringssnack lär det dröja innan ni får ta del av på LillBarbro. Hopaps ni har överseende eller kanske till och med diggar det.

Kramar!




Kommentarer
Postat av: Kollegan

Jag diggar det, jag diggar det, jag digg digg diggar det:-)

2009-10-12 @ 19:32:36
Postat av: Marie

Har överseende och diggar!

2009-10-13 @ 12:28:31
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com
Postat av: Sylla

Jag håller med, det är ju bara kul att få veta hur det går!

2009-10-13 @ 13:20:06
Postat av: Tjallarn

Du....

om du vill snacka renovering, prata med oss så kommer era projekt kännas mycket lättare och mindre också :)

2009-10-20 @ 11:03:59
Postat av: LillBarbro

Tjallarn! Å jag vet... där ligger man i lä minsann

2009-10-20 @ 15:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0