En anledning att återvända till Enskede



Åtminstonde lite då och då, är fina, fina Gamla Enskede Bageri. En av de bra sakerna med att bo i Sandsborg var just denna. Tidigare hade dom sitt bageri i en liten lokal precis vid T-banan. Där immade fönstrena igen och öppnade man dörren möttes man av värme och doften av nybakad bröd och kanelbullar. På julen var det extra mysigt att ha bageriet runt knuten då dom alltid spelade fin gammal knastrig julmusik och bjöd på den där genuina julstämningen som man är ute efter.

Nu har dom flyttat till en större lokal och har i och med det plats för en fikadel. Jag älskar det! Var där och mös för någon månad sedan innan jobbet. Och känslan blir att man vill flytta in. Ska vi åka dit nån dag och långfika?










Kommentarer
Postat av: BAUTA

Jepp, jag vill!

Var faktiskt där senast idag och "mammafikade". Gillart, förutom en sak; dom kallar vanligt bryggkaffe för "retro-kaffe"....

2009-10-29 @ 20:58:00
Postat av: Sylla

Å jag vill också! Jag ska handla och lägga in i frysen, ett gäng. Och bullarna ser ju underbara ut, mjuka och kladdiga. Håller dock med bauta om kaffet, kom igen...

2009-10-30 @ 08:52:13
Postat av: Emma

Retro kaffe var ju kul. Ha ha vad är grejjen?

Jag vill åka snarast möjligt!!

2009-10-30 @ 09:35:18
Postat av: LillBarbro

Retrokaffe, den detaljen har jag missat, den andas sofo.

2009-10-30 @ 11:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0