En mat och sol-helg


Nu när det är varma soliga dagar ute så blir det desvärre lite färre inlägg på LillBarbro. Har hängt ute i solen. Bränt mig har jag förstås lyckats göra som jag alltid gör när värmen kommer och jag "passar på" att tillbringa tid i solen då jag inte jobbar. Hursomhelst, detta har jag haft för mig.

Fredag:

Efter jobbet åkte Kusinen med hem till mig och där hade A lagat en minst lika god variant på min favoriträtt på Grill: Hamburgare med anklever. Till efterrätt jorgubbar och vispgrädde. Smakade ljuvligt. Efter maten gjorde vi ett tappert försök att kolla in Dead Man Walking som gick på TV. Men eftersom vi alla hamnat i matkoma så knoppade vi sakta in, en efter en.

Lördag:

Jag och Kusinen vaknade tidigt och gick en Innan-frukost-promenad i Enskede. Så skönt att vakna tidigt och hinna med en promenad i solen innan klockan ens slagit tio. Vi satt på en solig bänk i en blommig park och snackade om ditten och datten någon timme, köpte juice och glass. Tjattrade lite till. Sedan gick vi hem och på vägen beundrade vi alla vackra gamla hus som finns i nejden. Undrade lite om man någonsin skulle kunna ha möjlighet att  bo i ett sånt stort gammalt trähus. Tiden får utvisa. på kvällen var vi på 30-årskalas / grillfest. Började vid vattnet och slutade på Mc Donalds via en takterass, en lägenhet och Allmäna Galleriet.

Söndag:



Hängde vi mest på en filt på A:s gård som är väldigt vacker just nu med alla blommande träd. Kollegan kom förbi med glass. Det var här jag fick brännan. Men det var det värt för att hänga i solen och garva och ta det piano.

På kvällen var vi hemma hos StorBarbro och hennes familj. Dom bjöd som vanligt på en massa gott. Idag med extrabonusen rosévin från en vingård ägd av Brad Pitt och Angelina Jolie. Brangelina-vin, jo man tackar!



Först åt vi sparris med parmesan, smält smör och äggula. Gomens bröllopsklockor klämtade för fullt.



Till varmrätt var det en fantastisk gryta med kyckling, bönor och grönsaker. Väldigt god och väldigt fräsch. Fast både jag och A är fåniga och petar bort persilja. Något vi med all rätt fick gliringar för.



På kvällen somande vi ifrån filmen Happiness som gick på TV. God mat är ett mycket effektivt sömnpiller...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack A för en ljuvlig burgare! Den var vansinningt saftig.

Hehe, gommens bröllopsklockor...tack för det fräcka uttrycket. jag garvar och blir sugen på sparris!!!

(jag pillar f.ö. också bort persilja...och russin...och musslor...)

2009-05-18 @ 17:27:12
Postat av: Anonym

Tack A för en ljuvlig burgare! Den var vansinningt saftig.

Hehe, gommens bröllopsklockor...tack för det fräcka uttrycket. jag garvar och blir sugen på sparris!!!

(jag pillar f.ö. också bort persilja...och russin...och musslor...)

2009-05-18 @ 17:27:52
Postat av: Julie

Mmmm, vad gott det ser ut!

2009-05-19 @ 17:43:06
URL: http://littlefox.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0