The more the merrier


Vi är många som heter Barbro. Vi har förutom oss fem (!) i min familj i 3 generationer även BautaBarbro och hennes lilla bebis Betty Barbro. I dalarna finns det ju tydligen en hel by där ALLA heter Barbro. Kille som tjej. Men nu när jag skriver det undrar jag om det verkligen är sant?!! Vill minnas någon gammal dokumentär på typ tv3...

Nåväl, nu kan jag stolt presentera en ny medlem i Barbroklubben. Lite otippat är det Lillräven som lagt sig an det ärofyllda namnet. Och vi hälsar henne välkommen. Hej Juliana Barbro Alonso! Nu kan du sluta klaga på att vara mellannamns-lös.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahah TACK för välkomnandet. ^Ååå, jag visste inte att Betty heter Barbro i andranamn hon med. Får jag en flicka kanske det blir en Barbro det med: Amaia kanske vill byta till Amaia Barbro också? Hur som... JA, det STÄMMER! Jag minns också dokumentären om Barbro-männen, och har kollat upp det i namndatabasen på www.scb.se

2009-05-23 @ 16:17:46
Postat av: Marie

Det är ju en alldeles ljuvlig nyhet att Lillräven numera oxå heter Barbro! Så totalt otippat! Eller? Då blir jag ännu nöjdare över mitt andranamn... :-)

2009-05-26 @ 23:04:58
URL: http://barbrostockholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0