Kutta barret


Mitt hår är extremt slitet just nu. Och jag gillar det så på sätt och vis. Skönt när det är lite ostyrigt och tovigt istället för snällt och mjukt. Men varje morgon vaknar jag med en jättetova i bakhuvudet som är svår att kamma ur. Tror att det beror ganska mycket på mitt enträgiga användande av blekmedel under ett års tid fram till slutet på sommaren förra året. I längderna finns det sönderblekta kvar och det håret mår inte jättebra. Så ska jag kutta barret? Och i så fall hur mycket? Dessa två dimmiga och rufsiga damer får in mig på klipptankar:

Å ena sidan.....





...å andra sidan....



...är ju lång-långt hippiehår inte heller så dumt så kanske ska jag bara låta det gro? Jag trivs trots allt  bra när håret är rufsigt och stort. Jag vill bara inte se ut som nån slags Af Ugglas-variant. Oh well....




Kommentarer
Postat av: Anonym

Å, jag var o klippte mig idag! Hade jag sett kate-bilden hade håret kanske rykt...och jag hade antagligen ångrat mig efteråt (det gäller ju att få till det där lilla puffet också).

Jag tycker både kate och courtney är jättetjusiga! Men samtidigt är ditt hår så underbart när det är långt... ja det var just det, svårt att välja. Det är ju fint med jääättelångt och en utökad lugg tycker jag, när man har så tjockt som du.

2009-05-07 @ 17:53:16
Postat av: Anonym

Ja det var jag som skrev det ovan. /Sylla

2009-05-07 @ 17:53:45
Postat av: LillBarbro

Sylla Kates frisyr liknar lite den du hade när du var typ 3 år gammal. Då var du lite rufsig och väldigt söt. Ska se omjag hittar bilden jagtänker på hemma, då åker den kanske fram här så du får se avd jag menar... Vad blev det för kutt idag då?

2009-05-07 @ 18:46:56
Postat av: Sylvia

Det blev samma som innan. Nu när jag sparat så länge måste jag ju låta det bli så långt som jag hade tänkt...annars två års medelmeslängd i onödan!!

Ser fram emot indiern i nästa vecka!

2009-05-07 @ 18:51:49
Postat av: Sylvia

Men jag tror verkligen på courtney för ditt hår! Kan verkligen bli superfint!

2009-05-07 @ 18:52:43
Postat av: Amanda

det korta va fint :)

2009-05-19 @ 16:24:03
URL: http://mormoreminidol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0