Jag & min Shakti


Det började med att Kollegan kom till jobbet och höll en hyllningssång till spikmattan hon just inhandlat. Den skulle vara så bra. Ja för de flesta åkommor faktiskt. Mitt intresse väcktes och jag började forska lite i ämnet. Läste om allt den skulle vara bra för: Stress, sömnlöshet, ischias, ryggont, tandgnissel, depression - ja det mesta helt enkelt. En kvinna tackade vördnadsfullt för hur spikmattan förändrat hennes liv. Jag tog det med en nypa salt, men intresset var nu stort, det ska erkännas.

Kände direkt att jag kunde skriva under på en hel del av dessa åkommor. Ryggen värker alltsom oftast. Svanken värker, nacken sticker och är stel. Har t.o.m haft ischias-känningar som fått mina vänner att dra på munnen vid ett par tillfällen. Och sömnproblem, dom finns dom också. Gnisslar tänder, nej inte jag va...?

Så nu har en Shakti-matta, som dom heter, inhandlats och jag har hunnit testa den två gånger. De första minuterna är ganska smärtsamma. Taggarna känns vassa och stickiga. Men ganska snart går smärtan över till en brinnande hetta som sprider sig i hela det drabbade området. En varm och skön känsla uppstår och plötsligt är jag heltrött. Dunar nästan in. Nu är spikmattan behagligt rogivande och efter sessionen känner jag mig ren och helad. Dock ser min hud ut som ett grovt apelsinskal. Och så är jag självfallet ceriserosa.

I morse fick rumpan en omgång. Dels för min ischias-känning men också för att jag slogs av en tanke. I och med att spikmattan ska sätta igång blodcirkulationen riktigt ordentligt så måste ju det betyda att den även är bra mot celluliter. Väl? Det var iallafall vad jag intalade mig de där första minuterna på mattan då det gjorde så där oerhört ont. Rumpan var liksom lite värre än ryggen. Piggarna sjunker väl in lite lättare där kan jag tänka. Men smärtan klarade jag genom att tänka "Död åt alla små gropar, DÖD åt er!"

Det är för tidigt att ge en recension men jag ska leverera en om ett par veckor. Men jag är än så länge sjukt nöjd med mitt köp.

Kommentarer
Postat av: Lilla Räven

Jag har oxå börjat att inte kunna sluta tänka på en spikmatta. Verkar som att det skulle vara skönt för ömmande laptopböjd rygg. Vad kostade den?

2009-03-27 @ 10:11:01
URL: http://littlefox.devote.se
Postat av: LillBarbro

Den kostar 680:- nästan överallt. Vill du spara 80:- så finns ett ställe mittemot Dovas. Jag tror absolut att en laptop-rygg skulle gilla Shakti!

2009-03-27 @ 10:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0