Livet i en ryssmössa


Nu när jag har varit ute och luftat Ryssmössan på stan så har jag lagt märke till ett par grejer.

För det första: När jag drar på mig ryssen i hallen så står jag i spegeln och funderar på om jag ser rolig eller häftig ut. Bestämmer mig för det senare alternativet men redan vid tunnelbanan börjar känslan att svika. Blir smått paranoid och tror att folk stirrar. Litar inte riktigt på att jag fått till den helt rätt. Är den för hög? Skrattar dom bakom min rygg? Smygkollar in min spegelbild i tunnelbanefönstret. Tycker att jag är fin med en touch av knas.

För det andra: Väl i stan möter jag alla de andra tjejerna med likadana huvudbonader. Vi har något gemensamt känner vi. En jättestor hårig boll på huvudet. Det är inte detsamma som att ha likadan Canada Goose-jacka eller Kånken-rygga.Vi kollar in varandraspälsbollar. Känner av. Sitter min sådär? Är hennes snyggare? Eller lustigare kanske? Hur avslappnad är hon i sin ryss? Vi nästan nickar till varandra i samförstånd. Luktar på varandra och viftar lite på svansen. I feel you sister. Know what you´re going through.

För det tredje: Min nya mössa värmer godare än någon annan mössa. Den gör ljuden runt mig mjuka. Den tar bort blåsten. Den bonar om och gosar in mig. Skyddar mig mot vinterrusket. Och jag bestämmer mig. Jag diggar min nya kreation. Krysia will stick to her ryssian look.


Ser jag ut så här...


Eller så här?

Ja ni hajjar.








Kommentarer
Postat av: Sylvia

Jag tycker din är ovanligt fin, det är bra att den är mer mössformad än en del andra som bara är som feta dunbollar. Det blir mindre känsla av nyrik ryss, som jag sa igår är det mer varg än silverräv över din mössa.

2009-03-11 @ 14:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0